Bár a Red Bull nem hagyhatja figyelmen kívül a szélcsatorna-korlátozás hatását, Helmut Marko, a csapat tanácsadója továbbra is bizakodó a 2023-as esélyeiket illetően.
A 2021-es költségkorlátozás kisebb mértékű megszegése miatt a Red Bull nem csak 7 millió dolláros pénzbüntetést kapott, de az engedélyezett szélcsatorna-idejüket további 10%-kal csökkentették.
A 2022-es konstruktőri bajnoki cím megnyerése miatt már így is ők kapták volna a legkevesebbet a csapatok közül a csúsztatott skála szerint, de így ez csak fokozódott.
Az idei RB19 azonban Marko szerint kellően jó alapot kapott a 2022-es autó által.
„Természetesen együtt élünk ezzel a szélcsatornában töltött óraszám csökkentéssel” – mondta Marko a Red Bull tulajdonában lévő ServusTV-nek. „Ez azt jelenti, hogy csapatként nagyon hatékonyan kell dolgoznunk. Minden dolognak, amit kipróbálunk, azonnal célba kell találnia.”
„De szerencsére a jövő évi technikai változások nem olyan nagyok. Ez azt jelenti, hogy van egy jó alapcsomagunk.”
„A csapat is együtt marad, és Max még mindig egy kicsit jobb lesz. Ennek eredményeként óvatos optimizmussal vághatunk neki az új szezonnak.”
„A Red Bullnál hagyomány, hogy nem igazán fejezzük be az autót az utolsó pillanatig. De az autó koncepciója már megvan. Valóban építhetünk a nagyon sikeres 2022-es autóra.”
A kétszeres világbajnok Max Verstappen is kulcs ahhoz, hogy a csapat előnye meg is maradjon. A holland egyértelmű bajnok esélyesként vág neki 2023-nak is, kérdés azonban hogy hány, és milyen erős kihívója lesz idén.
Horner a Red Bull büntetéséről: Képesek leszünk megoldani a problémát