Az elmúlt napok Andrettivel kapcsolatos bejelentése után olyan hírek is napvilágot láttak, hogy az ázsiai Panthera csapata is pályázik a Forma-1-be való belépésre, 2026-tól.
A Panthera Team Asia először 2019 környékén mutatott érdeklődést a Forma-1 iránt, ám a koronavírus miatt egy ideig ezt jegelniük kellett. Azonban a 2026-os szabályváltoztatások ismét jó lehetőséget biztosíthatnak a belépésre.
A Panthera rögtön egy ázsiai központtal, egy akadémiával, illetve egy ázsiai versenyzővel tervez.
„Ez egy hullámvasút volt” – nyilatkozta az elmúlt időszakról Benjamin Durand, az egyik alapító, a PlanetF1.com-nak. „Már régen feladhattuk volna ezt a projektet, de mi hiszünk benne. A Forma-1 nagyon az Egyesült Államokra koncentrál, ami normális, mert ez a piac növekszik, de ha ez a piac megvan, akkor Ázsia és Afrika lesz a következő nagy piac az F1 számára.”
Durand amiatt is izgatott, hogy Ázsia két pilótával is képviselteti magát a Forma-1-ben, Yuki Tsunoda, illetve Guanyu Zhou révén. Mindenesetre reméli, hogy hamarosan eljöhet annak is az ideje, hogy egy ázsiai csapatot láthassunk.
„Ha egy Forma-1-es csapatot akarsz létrehozni, akkor az a sajátos probléma, hogy mindennek együtt kell állnia. Amikor a pénz a rendelkezésünkre állt, az FIA és az F1 még nem állt készen, mert akkoriban éppen a Concorde-megállapodás újratárgyalása zajlott. Aztán a Renault-val is beszéltünk arról, hogy műszaki téren partnerek leszünk, de sok vezetői változáson mentek keresztül. A dolgok ismét úgy álltak, hogy lehetőségünk volt belépni, aztán jött a világjárvány, és elvesztettük a finanszírozást, így újra dolgoznunk kellett a pénzügyi oldalon. Most készen állunk a folytatásra. Több emberünk is készen áll arra, hogy beszálljon. De nem volt értelme továbblépni, amíg nem biztosítottuk a projekt minden más aspektusát. Komolyan akarjuk csinálni ezt a dolgot” – folytatta Durand.
„Tudjuk, hogy Haas esetében mi volt a folyamat” – utalt a legutóbb belépő, amerikai csapatra. „Az FIA-val és a jogi csapattal folytatott megbeszélésünk során elmondták, hogy többé-kevésbé megismételhetik a korábbi eljárást.”
„Megerősítésre van szükségünk, erre várunk most. Azt mondták nekünk, hogy a hónap végére nyilvánosságra hozzák, hogy pontosan mit várnak el a csapatoktól. Nem hiszem, hogy messze vagyunk az igazságtól azzal, amit már tudunk” – mondta Durand, majd hozzátette, hogy a Pantherának már papíron van egy „előszerződést” tartalmazó szándéknyilatkozata egy meglévő erőforrás-beszállítóval. „A jelenlegi szabályozásban az a jó, hogy az autó 70%-át meg lehet vásárolni egy másik gyártótól. Nem tervezzük, hogy például egyből szélcsatornát építünk. Megállapodást köthetünk egy meglévő csapattal, hogy megosszuk a szélcsatornát. Vagy vannak olyan szélcsatornák Európában, amelyeket lehetne használni.”
A Panthera csapata nagyon realistán közelíti meg a Forma-1-es célokat. Először mindössze létezni akarnának, majd úgy szerepelni, hogy ne váljanak nevetség tárgyává. Csak ezek után, lépésről-lépésre haladnának tovább.
Adhat-e motort a Honda a Forma-1-be vágyó Andretti Cadillacnek?