Pat Symonds arra utalt, hogy túltolta a delfinezés miatti panaszkodást tavaly Lewis Hamilton és a Mercedes.
A csillagosokat érintette leginkább a pattogás, így ők is szólaltak fel legtöbbször ellene. Az egész csapat megoldást sürgetett az FIA részéről. Bakuban harapóztak el az indulatok, miután a hátfájás miatt a hétszeres világbajnok alig tudott kiszállni a futam végén az autójából.
Toto Wolff rögtön a mikrofonok mögé állt és bejelentette: nem biztos, hogy versenyzője indul majd a Kanadai Nagydíjon. Természetesen Hamilton részt vett az eseményen, míg a Szövetség év közben változtatott a versenyzők egészségének megóvása érdekében.
Ám Symonds szerint a brit versenyző és csapata túlreagálta a szituációt és elég nagy botrányt kavart az eset kapcsán.
„Baku után egy kissé túltolták egyesek az egészet. Ott tapasztalták a legrosszabb hatását a delfinezésnek mivel egy csapat kísérletezett, de végül nem jöttek be a számításaik. A nyilvánosság előtt viszont elég nagy botrányt csináltak. Akkor is megoldódtak volna a problémák, ha nem avatkozunk közbe. A legtöbb csapat addigra már megértette a jelenséget, és azt is, hogyan kell kontrollálni a delfinezést.” – nyilatkozta az F1 technikai vezetője az Auto Motor und Sportnak.
Mégse veszélytelen a delfinezés? – Gasly MRI-vizsgálatot is csináltatott
Mivel biztonsági okokra hivatkozva változtathattak, az FIA-nak nem kellett mind a 10 csapat beleegyezése. Ugyan a legjobban a Mercedes érintette a probléma, ám Daniel Ricciardo is panaszkodott amiatt, hogy mennyire fáj a háta a pattogástól.
Christian Horner viszont fel volt háborodva. A Red Bull csapatfőnöke akkor igazságtalannak titulálta a döntést, mivel „voltak olyanok, akik tisztességesen elvégezték a házi feladatot”.