A Mercedes az eddigi legegyértelműbb jelzést adta arról, hogy milyen tervezési irányt követ a 2023-as Forma-1-es szezonra szánt új autójával.
A nyolcszoros konstruktőri bajnok tavaly a harmadik helyre esett vissza a tabellán. Ez akár arra engedett következtetni, hogy felhagynak a radikális „zero pod” megoldással, amellyel az előző szezonban versenyeztek. A csapat azonban korábban már jelezte, hogy nem akarja feladni a filozófiát. Úgy vélik, hogy a W13-as autójukat veszélyeztető problémák máshol keletkeztek.
Toto Wolff csapatfőnök most azt mondta, hogy az istállója idén abban a reményben vág neki a szezon előtti teszteknek, hogy végre ki tudják aknázni a teljesítményt az egyedi megoldásból. Wolff egy sajtótájékoztatón beszélt erről a RaceFansnek:
„Azt hiszem, megértettük, miért estünk vissza, hol vannak vagy voltak hiányosságaink. Keményen dolgozunk azon, hogy egy olyan autót állítsunk pályára, amely mindezt orvosolja. Ugyanakkor csak a tesztek megkezdésekor fogjuk látni, hogy sikerült-e felszabadítanunk azt a potenciált, ami szerintünk mindig is benne volt az autóban.”
A Mercedes február 15-én mutatja meg a W14-es versenyautóját. Az egyetlen, háromnapos szezon előtti teszt nyolc nappal később kezdődik Bahreinben. Figyelmeztetett, hogy alakulatának még jelentősen javítania kell a teljesítményén, hogy a 2022-es bajnoki domináns Red Bull és a második helyezett Ferrari mellé kerüljenek:
„Nincs kétségünk afelől, hogy amikor fél másodperces hátránnyal indulsz, nehéz lesz felzárkózni az olyan remek gárdákhoz, mint a Red Bull vagy a Ferrari.”
Wolff elárulta, felkészült arra az eshetőségre, hogy a Mercedes ugyanolyan távolról kezdheti az új szezont legközelebbi riválisaitól, mint két hónappal ezelőtt Abu Dhabiban:
„Ezt leszámítva, szuper elszántak vagyunk abban, hogy pontosan ezt tegyük, de olyan elvárásokat kell támasztanunk, amelyek a realitás talaján vannak. Amennyiben úgy teljesítünk, ahogy reméljük, akkor szeretnénk az élmezőnyben versenyezni. Azt hiszem, ennek kell lennie a kiindulópontnak. Ugyanakkor nem vesszük ezt természetesnek. Könnyen lehet, hogy a lemaradás akkora lesz, mint a tavalyi szezon végén volt. De azt hiszem, hogy még mindig annyi potenciál van az autónkban, a koncepcióban, az autó vezetésének módjában és így tovább. Talán a következő hónapokban meredekebb lehet a fejlődési görbénk.”