A Haas aerodinamikai vezetője, Arron Melvin megkérdőjelezte, hogy a szélcsatornák használatának betiltása a Forma-1-es autók fejlesztésében valóban segít-e csökkenteni a csapatok költségeit, és jót tesz-e egyáltalán a sport jövőjének.
A számítógépes modellező szoftverek (CFD – Computational Fluid Dynamics) használata azonban az elmúlt években átvette a szélcsatorna számos feladatát, ami miatt 2030-ra már a szélcsatornák teljes betiltását emlegetik.
Ez része a Forma-1 szén-dioxid-semlegességre való törekvésének is.
A jelenlegi tíz csapat közül nyolc a állítólag támogatja a szélcsatornák használatának tilalmát, ám a McLaren és az Aston Martin is nemrégiben látott neki új szélcsatorna-létesítmények építésének.
Most pedig a Haas aerodinamikai főnöke is megkérdőjelezte, hogy a szélcsatornák betiltásának helyességét.
„Nem hiszem, hogy ez a költséghatékonyság szempontjából intelligens lenne” – mondta Melvin a Racingnews365.comnak adott intetjúban.
„Jó, hogy van szabályozás, és arra ösztönöz minket, hogy feszegessük a CFD-képesség határait” – ismerte el.
Véleménye szerint inkább az ideális egyensúlyt kellene megtalálni a szélcsatorna és a CFD-használat között.
„Természetesen szélcsatorna nélkül is lehet biztonságos, gyors autót készíteni” – mondta. „De az iparág nagyon jó a szélcsatorna-tesztelésben.”
Hozzátette azt is, hogy a környezetvédelmi szempontok tekintetében sem feltétlenül megoldás a betiltás. Helyette fenntarthatóbb energiaellátást kellene találni a szélcsatornák számára.
Melvin azt is hangsúlyozta, hogy a szélcsatornák betiltása alapjaiban változtatná meg az autók, és ezáltal magának az Forma-1-nek a jellegét.
„Vannak olyan gyors versenyautók, amelyeknél nagyon kevés szélcsatornás tesztet végeznek, de ez nem az F1” – hangsúlyozta. „Szem előtt kell tartanunk, hogy mi akar lenni a sorozat.”
„Ezek az autók nagyon kifinomultak, és ebből a finomításból jelentős köridőt kapunk” – jegyezte meg. „A szabályoknak meg kell majd változniuk ahhoz, hogy olyan alaposak lehessünk, mint most.”