James Gay-Rees, a Netflix Break Point című tenisz-dokumentumfilmjének producere cáfolta, hogy Michael Masi a kamerák előtt színészkedett volna, amikor a 2021-es Abu Dhabiban rendezett szezonzárón vitatott döntést hozott.
Christian Horner „hadd versenyezzenek!” felszólításától Toto Wolff „nem, Michael, nem!” kijelentésén át Masi „ezt hívják autóversenyzésnek” kijelentéséig sok minden elhangzott azon a versenyen.
A döntése végül Max Verstappen dolgát könnyítette meg, így a holland megnyerte első bajnoki címét. Ez pedig egyenesen online háborút indított Max Verstappen és Lewis Hamilton rajongótáborai között.
Ennek az lett az eredménye, hogy a kritikák következtében Masi versenyigazgató távozott a pozíciójából.
Arról volt szó, hogy a verseny vége előtt pár körrel biztonsági autós fázis lépett életbe. Ez idő alatt Verstappen végrehajtott egy kerékcserét, Hamilton azonban nem. Ezt követően – még mindig a biztonsági autó mögött haladva – Hamilton állt az élen és Verstappen volt a második. Közöttük azonban voltak lekörözött autók (ahogy hátrébb is voltak lekörözöttek). Ilyenkor általában, a biztonsági autó távozása előtt a lekörözöttként beékelődő versenyzőknek meg szokták engedni, hogy kielőzzék a biztonsági autót, és felsorakozzanak a sor végén, visszakapva így a valós sorrendet.
Ebben az esetben azonban vészesen közeledett a verseny vége. Ha a szokásos módon döntöttek volna és minden lekörözöttet elengednek, valószínűleg nem zajlott volna le időben a procedúra és a safety car mögött sétakocsikázva ért volna véget a verseny. Ez esetben Hamilton ugyebár az élen maradt volna, megszerezve 8. bajnoki címét.
A cél az volt, hogy valós versennyel érjen véget a futam, ezért, hogy gyorsabban menjenek a dolgok, csakis a Hamilton és Verstappen közti lekörözötteket engedték el. Így Verstappen Hamilton nyakában volt a biztonsági autó távozásakor és a friss gumikon viszonylag könnyedén vette át a vezetést, és haladt át győztesként – és világbajnokként – a célvonalon.
Miközben a Red Bull ünnepelt, a Mercedes füstölgött, de a többi pilóta is hangot adott véleményének.
Carlos Sainz „igazságtalannak” és „furcsa” döntésnek tartotta, hogy a hátrébb lévő versenyzők elől nem „tüntették el” a lekörözötteket, míg Lando Norris úgy érezte, Masi a kameráknak játszik.
Gay-Rees azonban cáfolta ezt a felvetést, kizártnak tartja, hogy Masi a nézettségre gondolt volna.
„Szerintem [Masi] csak nagy nyomás alatt volt, és kissé félreértette a dolgokat” – mondta a The Guardiannek.
„Nem hiszem, hogy arra gondolt, hogy ‘Mit akar a Netflix?'”
Gay-Rees, aki a 2010-es Senna című dokumengtumfilmet is készítette, úgy véli, hogy a Netflix sportdokusorozatának népszerűsége abból ered, hogy „a közönségnek van étvágya arra, hogy túllépjen a sport közvetített változatán”.
A Netflix+Tiktok kombó taccsra vágta az F1-es rajongótábort?
„Hatalmas a kíváncsiság az élsportolók iránt, és a vágy, hogy másképp értsük meg a sportot, hogy a kulisszák mögé nézve lássuk a személyes oldalt.”
A Netflix Drive to Survive sorozatának tulajdonítják, hogy új közönséget érkezett a Forma-1 rajongóinak körébe és nemcsak a fiatalabbakat, hanem az amerikai piacot is meghódította.
A regnáló világbajnok Max Verstappen visszautasította a külön szereplést a sorozatban, mivel szerinte a Netflix elmossa a határokat, és olyan rivalizálásokat ábrázol, ami nem is létezik, és ezzel rontja a hírnevet.
Tavaly mégis bevállalta a szereplést, így a most februárban debütáló új évadban ő is szerepel majd.