A DS Penske pilótája, Jean-Éric Vergne nyerte a Formula E vadonatúj versenyét Hyderabadban. A francia bajnok többek között a két Jaguár drámájának és a zseniális energiabeosztásának köszönhetően szerezhette meg Penske első sikerét 2016 óta.
A pole-ból rajtoló Mitch Evans meg tudta tartani a vezető pozícióját a mellőle rajtoló Jean-Éric Vergne-nyel szemben. Mivel a pályán nehéz előzni, ezért kevés pozíciócsere történt a rajtot követően.
Edoardo Mortara nagyon hamar pórul járt, ugyanis elmérte a féktávot a sikánba menet és ütközött Nick Cassidy-vel. A Maserati pilótájának leszakadt az első szárnya, de ennek ellenére kintmaradt a pályán és nem jött be a bokszba egy új elemért.
A 7. körben Evans felvette az első attack modeját és eközben mögötte Sébastien Buemi átvette az első helyet Vergne-től egy kifékezős manővert követően. A svájci pilóta óriásit nyert ezzel, mert miután ős is aktiválta a plusz lóerőit, Evans elé ért vissza, így át tudta ugrani az új-zélandi riválisát.
A 13. körben egy óriási dráma történt: Sam Bird elszámolta magát, túlzottan optimista volt és kiütötte a saját csapattársát a sikánba menet. Az esetbe még Sacha Fenestraz és Max Günther is belekeveredett. Az ő autóik nem sérültek meg, de visszaestek a mezőny legvégére.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Nem sokkal később Vergne visszavette a vette a vezetést és nagy meglepetésre a 12. helyről induló Jake Dennis már a 3. helyen autózott és Nick Cassidyvel csatázott a 2. pozícióért. Az Envision pilótája azonban lerázta magáról a németet és üldözőbe vette az elektromos széria harmadik évadának bajnokát.
A 24. körben be kellett hívni a pályára a biztonsági autót, miután Jake Hughes McLarenje nagyon rossz helyen állt meg a versenypályán. Vergne-nek fel kellett kötnie a gatyáját az újraindítás után, mert a mögötte érkező Cassidy-nek 3 százalékkal több energiája volt.
A zöld zászló után René Rast azonnal megtorpedózta Dennis autóját hátulról, ami miatt mindkettőjük számára is véget ért a verseny. Vergne hősiesen védekezett a robogó Envisionökkel szemben. Antonió Félix da Costa a Szaúd-Arábiában megélt pechjei után belehúzott és elkapta Oliver Rowlandet a 4. helyért. A portugál egyébként már a rajt után is sokat tudott előretörni és ezzel a manőverrel koronázta meg a teljesítményét.
Vergne 1%-kal kezdte meg az utolsó kört, ami miatt fel is torlódott mögötte a mezőny. A DS Penske francia versenyzőjének pont elfogyott az energiája amint átszelte a célvonalat, így ő nyerte meg a versenyt.
A francia mögött még Cassidy és da Costa állhatott fel, miután a 3. helyen célbaérő Buemi egy utólagos 17 másodperces büntetést kapott túlzott energia használatért, ami miatt pontot sem szerzett.
A futam végeredménye:
Hely | Pilóta | Csapat | Kör | Különbség |
1 | Jean-Eric Vergne | DS | 33 | |
2 | Nick Cassidy | Jaguar | 33 | 0.400 |
3 | A.F.da Costa | Porsche | 33 | 1.859 |
4 | Pascal Wehrlein | Porsche | 33 | 2.855 |
5 | S.Sette Camara | NIO | 33 | 3.523 |
6 | Oliver Rowland | Mahindra | 33 | 7.138 |
7 | Norman Nato | Nissan | 33 | 7.318 |
8 | S.Vandoorne | DS | 33 | 7.564 |
9 | André Lotterer | Porsche | 33 | 8.703 |
10 | Edoardo Mortara | Maserati | 33 | 9.073 |
11 | Nico Muller | Mahindra | 33 | 10.622 |
12 | Sacha Fenestraz | Nissan | 33 | 11.635 |
13 | Max Gunther | Maserati | 33 | 15.446 |
14 | Lucas di Grassi | Mahindra | 33 | 15.999 |
15 | Sébastien Buemi | Jaguar | 33 | 17.735 |
16 | Jake Dennis | Porsche | 32 | |
– | Rene Rast | Nissan | 25 | |
– | Jake Hughes | Nissan | 22 | |
– | Sam Bird | Jaguar | 18 | |
– | Dan Ticktum | NIO | 15 | |
– | Mitch Evans | Jaguar | 12 | |
– | K.van der Linde | Mahindra | 9 |
Di Grassi: 100%-on fogunk teljesíteni a Mahindra hazai futamán