back to top
KezdőlapFormula 1Kinek jön idén a feketeleves? Szinte minden F1-es autó pucér maradt néhol

Kinek jön idén a feketeleves? Szinte minden F1-es autó pucér maradt néhol

-

Aki figyelemmel kísérte az összes Forma-1-es autó 2023-as bemutatóját, könnyen kiszúrhatta, hogy dominánsabb lett az autókon a fekete szín. És itt most nem csak a Mercedes full fekete autójára gondolunk.

Több csapat idei versenygépén is megfigyelhető, hogy a megszokott és/vagy várható színek mellett nagyobb felületeket hagytak teljesen csupaszon, így azok a nyers karbon eredeti feketéjében (vagy sötét szürkéjében) pompáznak.

A Mercedesen túl az Alfa Romeo is feketére cserékte a fehéret, a Haas oldala is fekete, ahogy a McLaren hátsó fele is, de vannak fekete területek a Ferrarin, a Williamsen és az AlphaTaurin is. Ennek oka jó eséllyel a súlycsökkentés volt, hiszen a festék és/vagy matrica súlya is jelentős lehet az F1-ben.

Az elemzések szerint a Mercedes ezzel a masszívan fekete (natúr) dizájnnal akár 5 kilót is spórolhatott.

Az Alpine technikai igazgatója, Matt Harman azonban tagadta, hogy a csapatok kétségbeesett lépése lenne ez a súlycsökkentésért.

„Még a ballaszttal is játszhatunk egy kicsit, hogy optimalizáljuk az egyensúlyt” – mondta az Auto Motor und Sportnak utalva arra, hogy az Alpine jóval a határérték alatt van.

A McLaren főnöke, Andrea Stella egyetért azzal, hogy a csapatok valójában nem foglalkoznak ennyit a súllyal.

„Valójában képesek vagyunk több narancsot tenni az autóra” – mondta, utalva arra, hogy nem súlycsökkentés okán vannak fekete részek az autón.

„Őszintén szólva úgy gondolom, hogy minden csapat előrelépett a súllyal kapcsolatban, és a szabályok második évében kevesebbet kell majd hallanunk erről.”

Azonban, ahogyan azt Harman felvetette, a minél könnyebb autóval való versenyzés nagyobb játékteret enged a csapatok számára a ballaszt stratégiai megoldásaihoz.

„A garázsban amúgy is mindenki a feketét részesítette előnyben” – nevetett Lewis Hamilton, a Mercedes versenyzője.

„Az abszolút minimum [dizájn], mint ez, azt mutatja, hogy nekünk a teljesítmény a lényeg, nem pedig az, hogy hogyan néz ki [az autó]. Az a lényeg, hogy milyen gyorsan megy” – tette hozzá a hétszeres világbajnok.

Az olasz sajtó szerint a Ferrari is simán a 798 kilogrammos határérték alá került.

Még Wednesday Addams is megirigyelné az új Mercedes-t