Miután a második tesztnap délelőttjén Carlos Sainz és a Ferrari volt a leggyorsabb, délután letaszították a trónról az olaszokat. Úgy tűnt, hogy Max Verstappen végez ma a tabella élén, de nagyjából félórával a vége előtt ez megváltozott.
Guanyu Zhou és Verstappen indul a pályára elsőként délután. Első mért körével a 3. helyen nyitott Verstappen, majd hamar a második, majd az első helyre javította idejét.
Piastri bizonyult a délután elején a legaktívabbnak, fél 3-kor (magyar idő szerint) már 22 körön volt túl.
Kis szünet után Verstappen újra pályára hajtott. Bár az első szektora lila volt közepes gumikon, végül visszavett a tempóból és nem javított az idején, miután hibázott.
Leclerc autója elkezdett szikrázni, a Ferrari valószínűleg állított a hasmagasságon.
Az AlphaTauri még 3 óra előtt elérte a 100 kört a mai napon, majd nem sokkal később így tett Logan Sargeant is, miután ő nem délután ült autóba, hanem már délelőtt is ő vezette a Williamset.
Ezt követően, miután Verstappen már kellően bizonyította gyorsaságát, flow-viz painttel kenték össze autóját, hogy némi aerodinamikai információhoz jusson a csapat.
Mindeközben a Mercedes garázsában kemény munka folyt, George Russell pedig emiatt kényszerpihenőt tartott.
Hülkenberg később feljött a második helyre, nyolc tizeddel Verstappen mögé.
Majd Alonso is átlépte a százas határt. Ekkor a délutáni műszakos Russell még mindössze 20 körön volt túl, mivel autója még mindig a szerelők keze között volt.
A nap már lemenőben volt, mikor fél 4 után Russell folytatni tudta a körözés. Ám nem túl sokáig, mivel a Mercedes meghibásodott. A brit leparkolta azt, és piros zászlóval megszakították a tesztet.
Az újraindítás után előbb Alonso, majd de Vries javított a második helyre. Russell autója pedig visszaérkezett a boxba.
Félórával a vége előtt váratlanul Zhou állt az élre, bár lágy keverékű Pirelliken.
Eközben Sam Collins az F1 technikai szakértője arról számolt be, hogy az Alpine-nak a hátsó tengellyel van problémája. Valahányszor megpróbáltak boxkiállást gyakorolni, minden alkalommal küszködtek azzal, hogy a hátsó kerekeket levegyék. Megnézték a hátsó emelőt és a légkulcsokat, majd a hátsó tengelyre terelődött a figyelmük.
A nap legvégén Zhou autója megállt a bokszutca végén és Sargeant Williamsével is problémák adódtak.
Végeredmény:
(Hamarosan…)
Miét szarvazzák fel az F1-es autókat a teszten? Bemutatjuk az aero rake-et