A Circuit de Catalunya-Barcelona zöld utat kapott az FIA-tól a pálya konfigurációjának megváltoztatására a júniusi Spanyol Nagydíjra.
A Forma-1 2007 óta úgy fut a spanyol versenyhelyszínen, hogy a pálya utolsó jobbos kanyarja előtt egy sikánnal csökkentik az autók sebességét. Ez a kialakítás azonban jelentősen korlátozta a versenyzők előzési lehetőségeit a barcelonai fő egyenesben, és gyakorlatilag hatástalanná tette az F1 DRS-ét. A pálya ezért a módosított, gyorsabb elrendezéshez Grade 1-es szintű engedélyt kért az FIA-tól, amit meg is kaptak.
Barcelona mostantól minden FIA által felügyelt versenyen megválaszthatja a pálya vonalvezetését.
🚨 BREAKING!! The #F1 #SpanishGP changes its track configuration! 🤩
Circuit de Barcelona-Catalunya will host the #SpanishGP without the chicane returning the circuit to its original last two corner layout. 🤩 pic.twitter.com/4jCZBqLQP7
— Circuit de Barcelona-Catalunya (@Circuitcat_eng) February 27, 2023
Az utolsó két, lendületes jobb kanyarban új TECPRO korlátokat helyeznek el, míg a nagydíjpálya hivatalos hossza 4,657 kilométer lesz, vagyis méterekkel rövidebb, mint a korábbi verzió.
A pálya további változásai közé tartozik az 1-es kanyarban a kifutó terület kiszélesítése, amely 70 méternyivel több kavicsot és 5%-os lejtést tartalmaz, továbbá az 1-es és 2-es kanyarokat védő új kerítés a biztonság javítása érdekében. A boxutca végén egy új, modernebb időmérő torony épül az idei futamra.
A Spanyol Nagydíjra június 4-én kerül sor, alig egy héttel Monaco után, és a 2023-as Forma-1-es világbajnokság hetedik versenyhelyszíne lesz.