A Ferrari elmondta, nem lepődtek meg azon, hogy a többi istálló kérdéseket tett fel az FIA-nak az versenygépükkel kapcsolatban.
A legtöbb autó a 2022-as verzió evolúciója, így nagy mértékű változások nem történtek idén. Ám Bahreinbe érve a csapatok egy olyan koncepciót fedeztek fel a Scuderián, amit az Egyesült Államok Nagydíja során a Szövetség betiltott.
A Mercedes próbálkozott azzal a megoldással, hogy az orrkúp oldalára 5-5 kisebb terelőelemet helyeztek fel. Az elválasztók eredeti célja az volt, hogy a szárnyak együtt maradjanak és egyenletes réshézaggal rendelkezzenek. Így a légáramlat elterelésével az „outwash” hatását növelték és kijátszották az erre vonatkozó regulákat. Októberben nemet mondott erre az FIA, mivel így a Mercedes jogtalan aerodinamikai előnyre” tett volna szert.
A Ferrari a Mercedes betiltott megoldását tervezi majd használni
Ám a tél folyamán törölték azt a kitételt a szabálykönyvből, ami megakadályozta tavaly a csillagosok számára a szárny használatát. Így a Ferrari kihasználta a kikapukat és újraalkototta a megoldást. Amikor a riválisokban tudatosult a Scuderia turpissága, bosszúsak lettek.
Frédéric Vasseur elmondta, nem lepte meg, hogy a többiek kérdéseket tettek fel a Szövetségnek emiatt.
„Mielőtt bemutattuk volna az autót ezekkel az elemekkel, konzultáltunk az FIA-val. Kristálytiszta volt számunkra az, hogy idén ez rendben lesz. A többi csapat érzelmei viszont nem érdekelnek, az F1 egy ilyen játék. Az első teszten mindig van egy ‘szárnyas’ történet. Egy hét múlva már valami másról fogunk beszélni.”
Az Alpine már el is gondolkodott azon, hogy lemásolja a Ferrai koncepcióját:
„Nagyon autófüggő. Lehet, hogy látni fogják a konstrukciókon, lehet, hogy nem. Mi még nem döntöttünk. A szabálymódosítás elég pontos. Világos, hogy meg lehet ezt tenni, és mi eldöntjük, hogy akarjuk-e majd használni. Ha előállunk vele, majd szólók” – magyarázta Matt Harman, a franciák technikai igazgatója.