Sergio Pérez úgy véli, a Ferrari altatott a tesztek és a Bahreini Nagydíj szabadedzései során. Charles Leclerc ezt tagadta, de az adatok valamilyen szinten igazolják a mexikói pilóta állítását.
A Ferrari kisebb meglepetést okozott a Bahreini Nagydíj időmérőjén, hiszen a Q3 elején úgy tűnt, hogy Charles Leclerc révén a pole pozícióért is harcban lehetnek. A monacói pilóta aztán a végén nem tért vissza a pályára, mivel csapata meg akart őrizni egy friss lágy gumiszettet a rajtra, de az ő harmadik és Carlos Sainz negyedik helyét az előjelek alapján alighanem aláírták volna a szurkolók.
Zseniális döntés? – ezért adta fel Leclerc a harcot a pole pozícióért Bahreinben
Merthogy a teszten és a három szabadedzésen is úgy tűnt, hogy a Ferrari nem nagyon rúghat labdába a pole pozícióért folytatott harcban. A kvalifikációra aztán hirtelen feljavultak, ami sokakat váratlanul ért. Többek között a Red Bull pilótáit is: a Leclerc-t a második helytől megfosztó Sergio Pérez meg is vádolta a riválist azzal, hogy eddig mindenkit megpróbáltak félrevezetni.
„A Ferrarik egyértelműen felkapaszkodtak, úgy vélem, a tesztelés első napjain és a hétvége [korábbi részén] kicsit altattak – nyilatkozta az időmérő első három helyezettjének részvételével tartott sajtótájékoztatón. – Határozottan ott vannak [az elején], nagyon erősek, úgyhogy arra számítok, hogy harcban lesznek a futamon. Továbbá már most látható, hogy nemcsak a Red Bull és a Ferrari [küzdhet a győzelemért], hanem számos más csapat is beszállt a versenybe.”
Természetesen az esetleges altatás a taktika része lehet, amennyiben egy csapat annyira magabiztos saját valós teljesítményében. A Ferrari az évek során többször is áldozatául esett ennek, például 2019-ben, amikor az első teszthét után még ők tűntek a legjobbnak, aztán jött a Mercedes. Pérez kijelentéséről természetesen Leclerc-t is megkérdezték, aki a maga részéről tagadta az elhangzottakat.
„Én magam ezt nem láttam, és nem is tudok róla – szögezte le. – Sok teljesítményt találtunk az időmérőn, harcban voltunk, amire nem számítottam, szóval ez kellemes meglepetés. Nem igazán tudom, hol találtuk ezt a teljesítményt, úgyhogy ennek utána kell néznünk. Amennyire meg kell értenünk a rossz napok [okát], úgy szerintem a jókét is. Így fogunk fejlődni, de jó, hogy ez így van.”
Hogy kinél van az igazság? Nos, egyelőre csak az egykörös tempóról lehet bármit is mondani, de az adatok azt mutatják, hogy Pérez megjegyzésének van némi alapja. Az F1 Data Analysis nevű Twitter-felhasználó bejegyzése szerint a Ferrari legnagyobb végsebessége 330 km/h volt az időmérőn Sainz révén. Ez 7 km/h-s előrelépés a második szabadedzéshez képest, amikor Leclerc 323-ig jutott. A telemetriai adatokból ráadásul az is látszik, hogy az egyenes elején a monacói pilóta volt a gyorsabb, és csapattársa nem sokkal a célvonal előtt „előzött”. Ebből pedig nem lehet másra következtetni, csak arra, hogy a Ferrari jelentős mértékben feltekerte a motort a kvalifikációra. Persze más kérdés, hogy a futamon ez mire lesz elég, hiszen a versenyszimulációk alapján a maranellóiak igencsak küzdenek a gumikopással.