back to top
KezdőlapFormula 1Még jobban agyonverhette volna a mezőnyt a Red Bull, a Ferrari egyvalamiben...

Még jobban agyonverhette volna a mezőnyt a Red Bull, a Ferrari egyvalamiben bízik

-

A Red Bull hatalmas fölénnyel aratott kettős győzelmet, de ha akarják, még nagyobb különbséget alakíthattak volna ki. A Ferrari abban bízik, hogy a bahreini pálya tulajdonságai is nagy szerepet játszottak a rossz szereplésben.

A Red Bull kettős győzelmével indult a Forma-1-es szezon, miután a Bahreini Nagydíjon Max Verstappen nyert, míg Sergio Pérez a rossz rajtja ellenére a második helyen ért célba. A két pilóta között is nagy, több mint 10 másodperc volt a különbség, a harmadik helyezett Fernando Alonso hátránya pedig már 35 másodpercnél is nagyobb volt a címvédőhöz képest.

Hatalmas Ferrari-blama után Verstappen-győzelemmel és Alonso-dobogóval indult a szezon

Persze egészen a kieséséig Charles Leclerc volt a két Red Bull mögött, de az ő hátránya is tetemes volt. Mielőtt a 40. körben megállt alatta az autó, lemaradása már közel 25 másodperc volt Verstappennel szemben. Persze a dobogó így is sokkal jobb lett volna, mint a nullázás, ám egy teljesen váratlan hiba megfosztotta a pódiumtól a monacói pilótát. „A semmiből jött – idézi az Auto Motor und Sport A tesztpadon megtett hatezer vagy hétezer kilométer során soha nem volt ilyen jellegű problémánk a hajtással.”

A Ferrari azonban a nullázását leszámítva sem lehet elégedett, hiszen Leclerc egyébként is nagyon kikapott volna a Red Bulloktól, és a helyzet még rosszabb, mint amit a végeredmény mutat. A második kiállásuk után ugyanis Verstappen és Pérez is azt az utasítást kapta, hogy egy bizonyos köridőhöz tartsa magát, vagyis akkor már nem használták ki teljes mértékben az autóban rejlő potenciált. 10 körrel a vége előtt a motort is letekerték, máskülönben körönként 1 másodperccel lettek volna gyorsabbak, írja a német szaklap a csapatra hivatkozva.

Leclerc kiesése nélkül is csúnya verést kapott volna a Ferrari Bahreinben

A Red Bull tehát számos területen nagy előnyben van a Ferrarihoz (és még inkább a Mercedeshez) képest, ezek közül az egyik legszembetűnőbb a gumikezelés. Az energiaitalosok az első cserénél lágyakat kaptak, és csak az utolsó etapra ment fel nekik a kemény, míg a mezőny nagy része, beleértve a többi élcsapatot, csak a futam elején autózott C3-asokon, utána végig C1-eseken voltak.

Hogy a nagymértékű gumikopás mennyire lesz jellemző a Ferrarira a szezon során, az majd kiderül a következő futamokon, és persze a fejlesztésekkel enyhíthetik ezt a problémát. A maranellóiak abban bízhatnak, hogy a bahreini pálya kifejezetten nem kedvezett az autójuknak, és a jóval kevésbé durva aszfalttal rendelkező Dzsiddában nem lesznek ekkora bajban.

A másik, amiben a Ferrari bízhat, az az a tény, hogy a bahreini pályán a hátsó gumik kopása a lényeges, de Szaúd-Arábiában nem ez lesz a jellemző. Az időmérős telemetriai adatokból megfigyelhető volt, hogy Leclerc a lassú kanyarokban szenvedett nagyon, és lényegében ezeken a részeken bukta el a pole pozíciót. A tempósabb kanyarokban viszont más a helyzet. „A gyors kanyarok különösen kedveznek nekünk” – jelentette ki Jock Clear, a Ferrari műveleti igazgatója.

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Charles Leclerc, Ferrari, Bahreini Nagydíj 2023, futam
A Ferrarinál abban bíznak, hogy Dzsiddában közelebb lesznek a Red Bullhoz (Fotó: Lars Baron/Getty Images)

Ugyanakkor a Ferrarinak a jelek szerint egyvalamivel mindenképpen szembe kell néznie, akár javul a helyzet Dzsiddára, akár nem. Az autóra már tavaly is jellemző volt, hogy az esetek többségében sokkal jobb egy körön, mint a futamon, és úgy tűnik, hogy ez az idei szezonra sem változott. A maranellóiak azonban továbbra is hisznek abban az irányelvben, amit követnek. „Egy kocsinak, amely gyors az időmérőn, a futamon is gyorsnak kell lennie – szögezte le Frédéric Vasseur csapatfőnök. – Ez nem a koncepció kérdése. Bízunk az általunk követett útban és a készülő fejlesztésekben.”