30 évvel ezelőtt Alain Prost egy évre visszatért a Forma-1-be. A francia pilóta a Williams pilótájaként könnyen végiggázolt a mezőnyön az Adrian Newey által tervezett, aktív felfüggesztéssel is felszerelt FW15C kódjelű autójával, majd a szezon végén vissza is vonult. A „Professzor” a Beyond the Grid podcastjének vendége volt, és többek között az 1993-as szezonjáról is mesélt.
Miután Prost viharos módon távozott a Ferraritól az 1991-es szezon végén, a létező leghamarabb szeretett volna visszatérni a Forma-1-be. Ezért már az 1992-es szezon legelején aláírt a Williamshez, ahol a világbajnok Nigel Mansell helyére érkezett. Az 51-szeres futamgyőztes azonban ravasz volt a tárgyalások folyamán, és Sir Frank Williams lelkére kötötte, hogy „csak akkor ír alá a Williamshez, ha nem Ayrton Senna lesz a csapattársa.
Senna felháborodott a „gyáva” Prost viselkedésén, miután dugába dőlt a terve
„Nagyon hamar aláírtam a williamses szerződésemet, már 92 legelején” – emlékezett vissza a francia legenda. – Emlékszem, annyit mondtam Franknek, hogy nem érdekel a fizetés és az sem, hogy én leszek-e az első számú pilóta vagy sem, de az igen, hogy ne Ayrton legyen a csapattársam. Ezt szerencsére könnyen elfogadta, nem volt belőle komolyabb probléma.”
A brazil és a francia ugyanis 1988-ban és 1989-ben a McLarennél versenyzett, és a rivalizálás mindig is nagy volt köztük. A két rivális az 1989-es szezonzárón a bajnoki címért csatázott egymással, azonban ütköztek, ami Prost bajnoki címét eredményezte. Egy évvel később azonban Senna azzal vett revansot, hogy már a rajtnál összeakadt az akkor már Ferrarinál versenyző „Professzorral”, amivel bebiztosította a 3. világbajnoki koronáját.
A brazil ász – akinek ekkor már kifele állt a szénája a McLarennél – ezt nem tartotta fair megoldásnak, mert szerinte így Prost túlságosan könnyen megszerezheti a bajnoki címet. A 41-szeres futamgyőztesnek végül igaza lett és a francia rendkívül simán, már Estorilban, két futammal a szezon vége előtt bebiztosította a bajnoki címét.
Habár az FW15C egy rendkívül domináns autó volt, Prostnak már csak Senna megvétózása miatt is nem az 1993-as szezon volt élete éve.
„Nem szerettem az újfajta technológiát, mert másként kellett beállítani az autót” – folytatta Prost. – Régen sokat dolgoztam együtt a mérnökökkel és rengeteg dolgot csináltam én az autó beállítása terén, azonban ebben az ében az elektronikának és az aktív felfüggesztésnek is köszönhetően a mérnökök végezték el a piszkos munkát.”
„Az autót nehéz volt vezetni, de a karosszériánk, az erőforrásunk és a kasznink is jobb volt, mint Ayrtoné, ami megkönnyítette a dolgot. Donnington kivétel volt, mert ott már a verseny elejétől fogva gondjaink voltak a visszaváltásokkal. Összességében jó évünk volt, és mindkét bajnoki címet meg tudtuk szerezni.”
31 éve viharosan váltak el, de Prost most újra a Ferrarinál vendégeskedett