Bár az időmérőn kikaptak a Ferraritól, a Toyoták versenytempója kiemelkedett a mezőnyből, így ők vitték el a győzelmet, mögöttük azonban dúlt a csata a további helyekért.
Óriásit bukott az egyik Ferrari a Hosszútávú-világbajnokság szezonnyitóján (videó)
A hétvége előtt a szakértők az óvatosságot hangsúlyozták ki az új autókkal kapcsolatban, hiszen a Toyota két év előnnyel rendelkezik a többiekhez képest, így nehéz volt elképzelni, hogy most debütáló Ferrari vagy a Daytona miatt egy versenyt már teljesítő Porsche és Cadillac meglepheti a japánokat.
Ennek ellenére a Ferrari nagy meglepetést szerzett a pole-lal, de rajtuk kívül a Cadillac és a Porsche is értékelhető tempót autózott, nemcsak az időmérőn, de a versenyen is.
Just a normal day at work for Alex Lynn and Laurens Vanthoor.#WEC #1000MSebring @PorscheRaces @CadillacVSeries pic.twitter.com/xXhdJH9dMo
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) March 17, 2023
Az Endurance Világbajnokságon (WEC) eddig is résztvevő Glickenhaus és Peugeot azonban leszerepelt, mindkét márka az új BoP bevezetése után másodpercekkel volt lemaradva a többiekhez képest, a versenyen pedig megbízhatósági problémák is sújtották őket.
Az első két hely sorsa nem volt kérdés, a rajt utáni balesetet követően a Toyota hamar szép kis előnyt biztosított be magának, a 8 óra alatt pedig a harmadik helyezett Ferrarit is lekörözték, kétszer. Eleinte ugyan az olaszok is autóztak a mezőny elején, előbb a pole, majd az eltérő stratégia miatt, de végül nem tudták felvenni a versenyt a japán vetélytárssal.
Az 51-es autó két GT-autóval ütközött, így csak egy olasz autó maradt a mezőny elejében, de mindkét egység be tudta fejezni a versenyt.
#51 @FerrariHypercar in trouble. 🛞#WEC #1000MSebring pic.twitter.com/TnfwEpzHhP
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) March 17, 2023
A Porsche gyakorlatilag mindenkivel is csatázott, de végül hosszabb távon nem tudták tartani a lépést a Cadillac autójával, így csak az ötödik-hatodik helyet szerezték meg.
A Jacques Villeneuve fémjelezte Vanwall szintén sok technikai problémától sújtva végül még a pályán volt, amikor meglengették a kockás zászlót, de a komplett GT-mezőny megelőzte őket.
Porsche vs Ferrari. Hypercar edition. Yes, it has started.#WEC #1000MSebring @FerrariHypercar @PorscheRaces pic.twitter.com/u5EfS23Dco
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) March 17, 2023
Az LMP2-esek között az a JOTA nyert, akik a tervek szerint már Spában a Porsche Hypercar-jával indulnának majd, hogy Le Mans-ra készen álljanak a legnagyobb kategória kihívására.
A GT-autóknál hazai győzelem született, miután a pole-ból induló Iron Dames alakulat kényszerkiállásra kényszerült. Rahel Frey csúszott le a pályáról, és a kerékvető gyakorlatilag lerántotta a diffúzort az autóról, ezzel írva le a női egység győzelmi esélyeit.
Végül az egy szem Corvette került ki győztesen a Ferrarik, Porschék és Astonok csatájából.
A kategóriák győztesei:
Kat. | # | Pilóták | Csapatok | Márka |
LMH
|
7
|
🇬🇧 Mike Conway |
🇯🇵 Toyota Gazoo
Racing |
🇯🇵 Toyota
|
🇯🇵 Kamui Kobayashi | ||||
🇦🇷 José María López | ||||
LMP2
|
48
|
🇩🇪 David Beckmann |
🇬🇧 Team JOTA
|
🇫🇷 Oreca
|
🇬🇧 Will Stevens | ||||
🇨🇳 Yifei Ye | ||||
GTE
(Am) |
33
|
🇳🇱 Nicky Catsburg |
🇺🇸 Corvette
Racing |
🇺🇸 Chevrolet
|
🇺🇸 Ben Keating | ||||
🇦🇷 Nicolás Varrone |
A teljes eredménylista itt tekinthető meg.