Charles Leclerc és Carlos Sainz egyaránt arra számított, hogy megküzdhetnek az erősorrendben eléjük ugró két másik csapattal, de a gumikopás ellehetetlenítette ezt.
Kicsit magányos versenye volt a Ferrarinak Dzsiddában, mert a Red Bull mellett az Aston Martin és a Mercedes autóival sem tudott komolyan megküzdeni, a középmezőny többi tagjánál pedig jobb iramot diktált. Sainz 6., a rajtbüntetést kapó Leclerc a 7. helyen futott be, és szemmel láthatóan rezignáltan nyilatkoztak annak tudatában, hogy csapatuk visszaesett az erősorrendben.
„Dolgoznunk kell, hogy elérjünk oda, ahol lenni akarunk, ez pedig a győzelem. Hogy ez hidegzuhany lett volna? Valójában nem, mert Bahrein óta tudjuk, hogy le vagyunk maradva a többiektől a gumikezelés terén, bár azt gondoltam, ezen a pályán közelebb lesz a versenytempónk az övékéhez” – ismerte el Leclerc a Gazzetta beszámolója szerint.
„Az első etap jól ment, megfelelően kezeltük a gumikat. Emiatt aggódtunk, mert a többiek a lágy keveréken kezdtek. A keményen viszont semmit sem tehettünk, mert nem volt erős a tempónk. Az utolsó körökben csak arra koncentráltam, hogy célba vigyem a kocsit.”
Sainz csalódott, hogy az előzetes várakozásával szemben a Ferrari esélye sem nyílt a dobogóra. A bahreini aszfalt rendkívül durva felülete miatt kapaszkodhattak abba a szalmaszálba, hogy Dzsiddában más lesz a helyzet a gumikopás terén, de nem így történt.
„Az utolsó etapunk a kemény gumin bizonyította, hogy a közelében sem vagyunk a célunknak. Még mindig erősebben koptatjuk az abroncsokat, mint a Mercedes, mint az Aston Martin. Hiányzik a tempónk is Kicsit meglepődtem, mert a pénteken látottak alapján és a hétvége előtt is azt hittem, lesz esélyünk a második legjobb csapatnak lenni Dzsiddában” – mondta.
„Felfaljuk a gumikat. Ez a döntő tényező sajnos, de legalább ismerjük.”
Hozzátette, hogy ez tiszta terepen, nem más autók nyomában haladva is így van, ezért nagyon várják már a fejlesztéseket. De a Red Bull és az említett istállók természetesen más szempontból is jobb autókat építettek a Ferrarinál, nem csupán a gumikezelés okozza a különbséget.