Frédéric Vasseur ugyanakkor rámutatott arra is, hogy miben javult máris a Ferrari. Carlos Sainz kijelentette, hogy megtalálták a problémák gyökerét és elkezdtek dolgozni a megoldáson.
A Ferrari kiábrándítóan szerepelt Szaúd-Arábiában a futamon, versenyzői nemhogy a Red Bull-lal, az Aston Martinokkal és a Mercedesekkel sem tartották a lépést. Charles Leclerc esetében mentség, hogy rajtbüntetést kapott, ami nélkül jobb eredményt érhetett volna el (a kvalifikáción ő volt a Red Bull mögötti mezőny leggyorsabbja), de a csapatfőnök szerint semmiképp sem okolhatnak más tényezőket az eredményekért.
„A legfontosabb, hogy felfogjuk, mit csinálunk jól, és mit rosszul. Nem ámíthatjuk önmagunkat – idézte Vasseurt az Autosport. – Változtatnunk kell. Fel kell fedeznünk, hogy hol tévedtünk, és ezen kell javítanunk. Nem elég csak beszélni, ettől nem leszünk gyorsabbak. Nekem világos a kép: a kocsiban rejlő lehetőségek jók, de nem annyira, mint a Red Bullnál, mert mi nem tudjuk folyamatosan kinyerni belőle a maximumot.”
„Észben kell tartanom, hogy a megfelelő elemzés része az is, hogy megnézzük, mi alakult jól, és szerintem az időmérőn egész jól mentünk. Természetesen többre vágyunk, és Max [Verstappen] Q3 előtti búcsúja miatt nehéz megítélni, mi rejlett a Red Bullban, de úgy érzem, a Mercedesnél és az Aston Martinnál nagyobbat léptünk előre. Alig egy tizedmásodperc volt a hátrányunk, az övéké három-négy.”
Van egy dolog, amiben már kétszer is megverte idén a Ferrari a Red Bullt
„A potenciál viszont csak az érem egyik oldala, bár ezen a téren javultunk. A baj az, hogy egész hétvégén maximálisan kell teljesíteni, de mi nem voltunk képesek rá.”
Sainz már a kiútról beszélt
Vasseur nem említette, de piros pont járt a Ferrarinak azért is, hogy Szaúd-Arábiában övék volt a leggyorsabb kerékcsere; ezen a területen tavaly nem villogtak. A legfőbb problémának a gumikezelést nevezte meg, erre a pilóták is panaszkodtak.
„Már Bahreinben azonosítottuk a gyengeségünk okát. Tudjuk, milyen irányban kell fejleszteni az autót, de ehhez idő kell, nem tudjuk holnapra elkészíteni a frissítéseket. Pozitív vagyok, hogy a csapat korán be fogja vetni őket” – mondta.
Erre kedvező esetben a május eleji Miami vagy az utána következő Emilia Romagna Nagydíj tűnik kézenfekvő helyszínnek, az áprilisi szünet és a különleges konfigurációt igénylő azeri pálya után.