Olasz értesülés alapján szakítanak saját oldalszekrény-kialakításukkal és ők is a Red Bullét fogják másolni 2024-től. Kiderült, hogy a csapat aerodinamikai hiányosságai miért okoznak bajt a gumikezelésben.
Az Aston Martin és néhány másik istálló már korábban elindult ebbe az irányba, de a Ferrari és a Mercedes nem. A Motorsport.com olasz kiadásában a veterán szakújságíró, Franco Nugnes viszont arról ír, a vörösök rászánták magukat a váltásra és jövőre már ők sem az egyébként különleges vájatos kialakítást fogják alkalmazni az autó oldalán.
A Red Bull tavaly fokozatosan bedarálta a Ferrarit és idén tovább növelték az előnyüket, így érthető, miért népszerű az aerodinamikai koncepciójuk. Ahogy bizonyos pályatípusokon kiderült, egy éve alapvetően nem az ő autójuk termelte a legnagyobb leszorítóerőt (idén még nem járt ilyen követelményű pályán a mezőny), viszont hatékonyságban és stabilitásban verhetetlen volt.
Utóbbi tényező az, aminek hiánya az idei Ferrarit sújtja a pocsék gumikezelés formájában: Nugnes azt írja, a légáramlás szeszélyessége gyakran kibillenti az egyensúlyból az autót, és a megcsúszásoknál fokozott terhelés éri az abroncsokat. Nem véletlen, hogy miközben a szaúdi időmérőn Charles Leclerc volt a leggyorsabb pilóta a Red Bull mögötti mezőnyben, a futamon ő és Carlos Sainz is szenvedett a gumikkal.
A szakíró megjegyezte, a Ferrari küszködése a gumikkal azért is furcsa, mert a Pirelli új konstrukciójának teszteléséből alaposan kivették a részüket.
Leclerc és Sainz egyik idei futamon sem állt dobogóra, ilyen tavaly csak egyszer fordult elő két egymást követő futamot tekintve. A spanyol pilóta azt állítja, a csapatnál már javában dolgoznak a fejlesztési terv megvalósításán.