back to top
KezdőlapFormula 1Titokban visszavont egy technikai direktívát az FIA?

Titokban visszavont egy technikai direktívát az FIA?

-

Az olasz sajtó észrevette, hogy a tavaly nagy port kavart technikai direktíva már nem része a szabálykönyvnek.

Tavaly nagy fejtörést okozott a delfinezés a csapatoknak. Leginkább a Mercedes versenyzői szenvedtek a jelenségtől, de Pierre Gasly és Daniel Ricciardo is fizikai fájdalmakra panaszkodott. A fordulópont az Azerbajdzsáni Nagydíj után következett be, mikor is Lewis Hamilton alig bírt kiszállni a versenyautójából.

A csapatvezetők ülésén Toto Wolff és Christian Horner egymásnak feszült (ahogy azt a Drive to Survive 5. évadjában is látni lehetett), majd az FIA két technikai direktívát adott ki a pattogással kapcsolatban.

Az egyik iránymutatás a 2023-as autók tervezésébe szólt bele, ugyanis az autók padlólemezeinek széleit emiatt meg kellett emelni. Míg a másik direktíva a 2022-es Belga Nagydíj előtt lépett érvénybe. A TD39-es irányelv alapján a Szövetség érzékelőket helyezett el az autókra, hogy meg tudják határozni és vizsgálni a pattogás mértékét. Ha egy autó túlságosan delfinezett, akkor az adott csapatnak változtatnia kellett a hasmagasságon. Minél magasabbra kellett állítani a versenygépet, annál lassabbak lettek.

A direktívát rengeteg kritika érte, legfőképp a Red Bull tiltakozott ellene.

Mivel év elején életbe lépett a másik irányelv, a TD39-esre már nem volt szükség. A mérések az úthibák miatt nem is voltak pontosan, Szingapúrban lazítani kellett a szabályokon, mert nem mértek megfelelően a műszerek.

Ám hivatalosan a Szövetség nem jelentette be, hogy törölték az irányelvet, ám az olasz Motorsport.com felfedezte, hogy a hivatalos szabálykönyvben és a kiegészítéseiben már nem szerepel a kiegészítő útmutatás.