A Ferrari, a Mercedes és az Aston Martin csapatfőnöke megvédte a sokat szidott versenyigazgatót az Ausztrál Nagydíj után.
A legutóbbi versenyt káoszfutamként jellemezték a versenyzők és a média. Carlos Sainz fel volt háborodva a büntetése miatt, Max Verstappent a túl sok piros zászlós szakasz és újraindítás zavarta, Lando Norris a hideg gumik miatt panaszkodott, míg a nemzetközi sajtóorgánumok a versenyirányítást és az FIA-t bélyegezték meg.
Nemzetközi sajtó: Az F1 újfent nem érti önmagát, Sainz nem is védekezhetett
A vitatható döntések nyomán voltak olyan vezetők, akik kiálltak Niels Wittich határozatai mellett.
Frédéric Vassuer, a Ferrari csapatfőnöke elmondta, nem hajlandó csatlakozni a jelenleg zajló „boszorkányüldözéshez”. Annak ellenére sem, hogy a versenyzője volt az egyik szenvedő fél:
„Nem lehet ezért hibáztatni a rendszert. Tisztában voltunk azzal, hogyha az utolsó két körre újraindul a verseny, akkor az kemény lesz. Bakuban már láthattunk ilyet. Ezért nem lehet a versenyigazgatót hibáztatni. Ezek a szabályok, és ő betartatta őket.”
Toto Wolff kiállt kollégája és jóbarátja véleménye mellett. A Mercedes vezetője hozzátette, hogy Wittich követte a szabályokat és nem „freestyle-ozott, mint Michael Masi”.
„Utána néztünk annak, hogy mi van a szabálykönyvben. Kicsit ugyan zavaros volt, de minden úgy történt, ahogy le van írva. A továbbiakban csak azt kell megértenünk, mikor kell VSC fázis, piros zászló vagy Safety Car. Ezeknél az incidenseknél lehet volna akármelyik. Amíg világos, hogyan értelmezik a szabályokat, addig nincs bajom ezzel”
Mike Krack, sem akart pálcát törni a megmaradt versenyigazgató feje felett:
„Kívülről nézve könnyű ítélkezni. Ők rendelkeznek (versenyirányítás) minden információval. Biztonságos lett volna áthaladni azokon a törmelékeken? Nem tudjuk, de a versenyigazgatónak kell ezt meghatároznia, és nekünk tiszteletben kell tartani a döntését. Még akkor is, ha nem kedvez ez nekünk, vagy nem értünk vele teljesen egyet.”
Timo Glock szerint akármit csinált volna Wittich, a nézők őt hibáztatták volna.
„Ahogy Ralf (Schumacher) is mondta, a versenynek a biztonsági autó mögött kellett volna véget érnie. Ám ha ez történt volna, akkor a lelátókon ülő szurkolók kezdtek volna fütyülni, mert izgalmas befejezést akartak látni. Akármit is csinálsz, az sose jó.”