Lewis Hamilton úgy véli, a Forma-1 nem hozta azt, amit ígért a követhetőség megkönnyítésének szempontjából. A hétszeres világbajnok szerint az idei évre sem javult a helyzet, a Mercedes csupán a pattogás megszűnése miatt van jobb helyzetben.
A Forma-1 technikai szempontból teljesen átalakult a 2022-es idényre, hiszen az autók koncepciója alapjaiban megváltozott. A szabályalkotóknak két célja volt: az egyik, hogy közelebb hozzák egymáshoz a mezőny tagjait, a másik pedig a követhetőség megkönnyítése, ezáltal az előzések elősegítése. Ami előbbit illeti, bár a középmezőny valóban rendkívül szoros, úgy tűnik, hogy a hosszú Mercedes-dominancia után most a Red Bull uralkodik.
A követhetőség érdekes kérdés, hiszen tavaly kétségtelenül több előzés volt, mint az azt megelőző korszakban. Ugyanakkor egyrészt voltak olyan helyszínek, ahol ez még mindig nehézkesen ment, másrészt ahogyan nő a követhetőség, úgy csökken a szélárnyék hatása, ami pedig némileg elvesz a koncepció hatékonyságából. Lewis Hamilton úgy véli, az új szabályok egyelőre nem azt nyújtják, mint amivel korábban kecsegtettek.
„Szerintem egy kicsit még mindig jobb, mint az előző generációs autók, de továbbra sem teljesült minden, amit ígértek – nyilatkozta a Mercedes versenyzője a nemzetközi sajtó képviselőinek, amikor erről kérdezték, de azért bízik az előrelépésben. – Szóval van még min javítani, remélhetőleg a jövőben [ez sikerül is].”
Persze nyilvánvaló, hogy még ha messze nem is olyan mértékben, mint egy évvel korábban, de az idei szezonra is változtattak a technikai szabályzaton. Felmerül tehát a kérdés, hogy a 2023-as idényre javult-e valamelyest a helyzet ezen a téren. Hamilton azonban úgy véli, hogy bár ők könnyebb helyzetben vannak, ez elsősorban a 2022-es év elején tapasztalt szenvedésüknek tudható be.
„Nem, ugyanolyan, mint korábban – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre, majd azt is kifejtette, hogy mi miatt változott mégis a helyzet. – Úgy vélem, a tavalyi év elég rosszul alakult számunkra a pattogás miatt. Turbulencia és pattogás is volt. Idén nincs pattogás, így az autók követése kevesebb gondot okoz.”
Hamiltonnak alighanem igaza van a 2022-es, illetve az idei autók követhetőségének összehasonlításában, sőt, az adatok egyelőre azt mutatják, hogy romlott a helyzet. Tavaly ugyanis 143 előzést regisztráltak az első három futamán, míg idén ez a szám csupán 102 ugyanezeken a helyszíneken. Persze ennek nem feltétlenül csak az esetleges rosszabb követhetőség az oka, ráadásul a minta is kicsi, így az ilyen jellegű következtetéseket inkább a szezon végén érdemes levonni.