Mike Krack elmondta, hogy nagyjából egy éve ilyenkor jutott mélypontra az Aston Martin. A csapatfőnök elmesélte, hogyan ugrottak a mezőny végéről közvetlenül a Red Bull mögé.
A jelenlegi formája alapján az istállótól már egy dobogós eredmény sem számít nagy meglepetésnek, Fernando Alonso mindhárom idei versenyen így ért célba. Egy éve ilyenkor viszont még a pontszerzés is kisebb ünnepséget okozott volna az Aston Martinnak, amely 2022-ben három futam után a mezőnyből egyedüliként pont nélkül állt.
Mike Krack csapatfőnök elismerte, hogy 2022-ben pont az Ausztrál Nagydíjat követő időszak jelentette a fordulópontot a csapat életében. „Mondhatjuk, hogy katasztrofális állapotban voltunk. Nagyjából ezidőtájt összegyűltünk beszélni. Ilyenkor sok frusztráció gyülemlik fel, és ha mindenki tüzel a másikra, gyorsan félrecsúszhat minden. De megoldottuk a helyzetet” – nyilatkozta az Auto Motor und Sportnak.
„Melbourne után lépésről lépésre haladtunk előre. Egyszerre úgysem lehet mindent megoldani. A versenyzőkkel együtt azonosítottuk az autó legfőbb hiányosságait, ezeket fokozatosan eltüntettük.”
Alonso szerint az idei szezonjuk máris sikeresnek tekinthető
Májusban jelentek meg a “zöld Red Bullnak” csúfolt, a riválisukéra kísértetiesen hasonló autóval, amellyel a szezon végére már jellemzően megvetették a lábukat a középmezőnyben, az Alfa Romeóval szemben csak a legjobb eredményük miatt vesztették el a konstruktőri 6. helyet.
Most pedig már ott tartunk, hogy az Alpine-tól leigazolt Fernando Alonsóval pályától függően nagyjából egy szinten (illetve pályától függően kicsit előrébb) vannak, mint a Ferrari és a Mercedes, csak a Red Bullnak figyelik a hátát. Krack szerint viszont utóbbival szemben nehéz lesz behozni a lemaradást, mert minden területen erősebbnek érzik az autójukat.
„Pont ez a nehéz benne. Ha csak egyetlen területen lennének jobbak, könnyebb helyzetben lennénk, rögtön tudnánk, mivel foglalkozzunk. Mindegyik sebességtartományban jobbak egy kicsit – mondta. – Ez legjobban a csúcssebességben mutatkozik meg, a DRS-ük hatékonyabb. Ez láthatóbb, mint a lassú kanyarokban lévő 2 km/h-s előnyük.”
„Fel kell ismernünk, hogy száz százalékot kell nyújtanunk ahhoz, hogy a másik két csapat előtt maradjunk, és ne szakadjunk le túlságosan a Red Bulltól.”
Így tervezi végrehajtani agresszív fejlesztési tervét az Aston Martin
Kiemelte, hogy a Red Bulltól és a Mercedestől mérnökök, Dan Fallows és Eric Blandin gyorsan megtalálták a közös hangot, és akadt teendőjük a szigorúan szakmai feladatokon túl is.
„Jó az emberi természetük, rászánták az időt az összehangolódásra. Nem úgy jöttek ide, hogy mindent jobban tudnak a másiknál, vagy hogy a Mercedesnél vagy a Red Bullnak minden jobb. Alaposan áttanulmányozták, mit ért el addig a csapat, és hogyan javulhatnának. Ez volt a kulcs, ettől megnőtt a tekintélyük” – közölte a csapatfőnök.
„Úgy látták, adott a minőségi tudás, de kevés az emberek önbizalma. Az előző években ez hiányzott, és bizalmat kellett önteni beléjük anélkül, hogy elvennének dolgokat.”
Példaként a Hungaroringen megmutatott, a szélén leleményes kialakítású hátsó szárnyat említette, aminek a bevetését megkérdőjelezték, de úgy döntöttek, az önbizalom növelése érdekében megpróbálkoznak vele.