A csapatoknak 2021 óta kell igazodniuk a költségvetési keret előírásaihoz, de egy váratlan mellékhatás problémáját már jelezték az FIA-nak. Ez mindegyik istállót érinti.
A három legnagyobb fizetésű alkalmazottat és a pilótákat leszámítva az összes csapattag jövedelme a költségvetési plafon hatálya alá tartozik, így a bérversenyben nem lehet a végtelenségig emelni a mérnökök fizetését. Ez a csapatok tapasztalata szerint azzal jár, hogy a tehetséges, de megfelelő pozícióban és fizetésben nem részesülő mérnökök inkább elhagyják az F1-et, mint hogy átigazolnának egy riválishoz, hiszen csak kevesen kapnak előnyös anyagi ajánlatot.
Ezt Mike Krack, az Aston Martin csapatfőnöke árulta el. „Beszéltünk az FIA-val, és Christian Horner megemlítette az egyik testületi ülésen, hogy több ember megy el más iparágakba, mint más csapatokhoz. Az istállók nem tudják túllicitálni egymást” – mondta az Auto Motor und Sportnak.
A költségvetési keret maximális kihasználásában pedig mostanra alig maradt mozgástere a csapatoknak, még a korábban kevésbé jó anyagi helyzetben működő Alfa Romeo, a Haas vagy a Williams is megközelíti a plafont.
Nehezebb a dolga, de az Audi már így is szakembereket csábít el a leendő F1-es riválisaitól
Krack a gyakran emlegetett kötelező kertészkedési szabadság intézményére is kitért, melyet azért vezettek be hogy az egyik helyről másikra igazoló mérnökök ne vigyék magukkal a legfrissebb műszaki információkat. Ennek időtartama általában fél és egy egész év között változik, mielőtt az illető munkába állhat új állomáshelyén.
„Nem állítanám, hogy mindenhol ez van, ezt a kelleténél gyakrabban hangsúlyozzák. Az új istállókra nem vonatkozik a költségvetési keret, és mindenki úgy toboroz, ahogy akar. Aki le akar igazolni valakit, annak alkalmazkodnia kell” – véli.