back to top
KezdőlapFormula 1Itt tart a projekt, amely újra világbajnokká teheti Alonsót (videó)

Itt tart a projekt, amely újra világbajnokká teheti Alonsót (videó)

-

Az Aston Martin F1-es csapata közzétett egy videót, amelyben a projektmenedzser segítségével megmutatják, hogy hogy áll az új gyár, illetve szélcsatorna építése.

Az Aston Martin most már jól láthatóan fejlődik, és egyre közelebb kerül a legnagyobb célhoz, azaz a Forma-1-es világbajnoki címhez. Ez persze aligha idén fog összejönni, és még jó néhány lépést meg kell tenniük, az egyik legfontosabb jelenleg is folyamatban van. A csapat új gyára, illetve szélcsatornája már jó ideje épül, és várhatóan jövőre lesz kész.

Az alapkőletételt még 2021 szeptemberében ejtették meg, azóta folynak a munkálatok. A silverstone-i alakult most közzétett egy videót, amelyben megmutatják, hogy áll a folyamat. A „túravezető” Guy Austin, a projekt menedzsere, ő kalauzolja el a nézőket az épülő gyár, illetve szélcsatorna legfontosabb helyszíneire, emellett néhány érdekességgel is szolgál.

A brit szakember elárulta, hogy már építik be az új gépeket. Ezek közül egy olyan eszköz már rendelkezésükre áll, amelynek segítségével nagy nyomás és magas hőmérséklet alatt szénszálat állítanak elő. Ebből összesen négy lesz, kettőt a régi gyárból szállítanak át, a másik kettő pedig vadonatúj lesz. Ezt követően arról is beszélt, hogy ezt hűteni is kell, amelyre szintén megvan a megfelelő terem.

Ezután Austin kitért arra, hogy naponta körülbelül 200 ember dolgozik a gyár területén, köztük a talajért felelős szakemberek, valamint villany-, vízvezeték- és fűtésszerelők, illetve burkolók. Hozzátette, a nappali műszak reggel fél 8-kor kezdődik, és délután 4 és fél 5 között ér véget, az őket váltó gárda pedig este 10 és éjfél között fejezi be a munkát.

Ezt követte a mérnöki iroda, ahol többek között Dan Fallows, a Red Bull korábbi szakembere is dolgozik majd. A szomszédban egy tárgyaló lesz, ahol az autóval kapcsolatos megbeszélések fognak zajlani, legyen szó a tervezésről vagy a fejlesztésekről. Ebben a mérnökök segítségére lesz egy körülbelül 280 centiméter szélességű óriásképernyő. Ezenkívül Mike Krack csapatfőnök, illetve az istállót birtokló konzorciumot irányító Lawrence Stroll irodáját, valamint a nagydíjhétvége alatt fontos szerepet betöltő mérnöki irányítóközpontot is láthatjuk.

A gyár után következik a szélcsatorna, amelyet a Austin „modern Stonehenge-ként” jellemzett. Ez várhatóan 2024 harmadik negyedévében fog elkészülni, vagyis a 2025-ös idényre lehet érdemi hatással, kérdés, hogy Fernando Alonso akkor még a csapat tagja lesz-e. Az is kiderült, hogy a régi, még Eddie Jordan idejéből származó épületet nyár elején lebontják, a helyére pedig egy edzőteremként, illetve szimulátorként funkcionáló létesítmény kerül.