A héten Bakuban debütál a külön időmérős sprintfutamos formátum. Lesz néhány változás a hagyományos kvalifikációkhoz képest.
Az FIA ismertette a szabályokat az Azeri Nagydíjon bemutatkozó új nagydíjmenetrendről. A bakui utcai pályán pénteken egy edzés után már aznap jön a megszokott időmérő változatlan formában, ám ez a korábbiakkal ellentétben nem a szombati sprintre, hanem a vasárnapi „fő” futamra határozza meg a rajtsorrendet.
A sprint külön életet él innentől, a végeredményének és az ott történteknek néhány kivételtől eltekintve nem lesz hatása a vasárnapi dolgokra – ez is volt a cél, hogy a pilóták bátrabban támadjanak a jobb pozícióért és ne aggódjanak azon, hogy a hibák sokba kerülhetnek. A szombati edzést egy önálló, második időmérő váltja a sprint rajtsorrendjének kialakítására, amelynek megnevezése „sprint szétlövés”, a három szakaszáé pedig SQ1-SQ2-SQ3 lesz.
Az S betű a sprint rövidítése, de a megnevezésnél több eltérés lesz a hagyományos Q1-Q2-Q3 rendszerhez képest: az egyes szakaszok hossza néhány perccel rövidül, 12-10-8 percre.
A Mercedes főnöke ellenzi, hogy „baseballütővel” menjenek neki az F1-nek
A gumihasználatban fontos változás, hogy a nagydíj egészére 13 helyett csak 12 gumiszett jut egy-egy autóra, és az SQ1-ben és az SQ2-ben kötelezően a közepes, míg az SQ3-ban a lágy keveréket kell használni.
A rajtbüntetések kapcsán ismertetett néhány részletet az FIA: a pénteken, valamint a sprintfutamon elkövetett vétségeket a vasárnapi rajtrácson alkalmazzák, a szétlövésen büntetett kihágásokat a sprintfutam rajtrácsán. Az engedélyezettnél több motorelemért kiosztott büntetéseket csak a vasárnapi rajtsorrendnél veszik figyelembe, a parc fermé-vétségeket ugyanakkor a szombati és a vasárnapi futamon is.
Később öt további nagydíj lesz „sprintes”.