back to top
KezdőlapEnduranceA Ferrari két pole-t is szerzett pénteken, de az egyiket büntetés miatt...

A Ferrari két pole-t is szerzett pénteken, de az egyiket büntetés miatt elbukta

-

Egy ideig úgy tűnt, hogy a Ferrari nemcsak a Forma-1-es Azeri Nagydíj, hanem a Spái 6 órás verseny időmérőjén is megszerzi a pole pozíciót. Antonio Giovinazzi leggyorsabb körét azonban törölték, így Kobajasi Kamuié, illetve a Toyotáé lett a legjobb érvényes idő.

Természetesen nem a Forma-1-es Azeri Nagydíj a hétvége egyetlen jelentős eseménye az autósportban. Többek között a Spái 6 órás verseny is ezen a hétvégén zajlik, és egy ideig úgy nézett ki, hogy Charles Leclerc bakui pole pozíciója mellett ott is egy Ferrari indulhat az élről. Végül azonban meg kellett elégedniük a második és a harmadik hellyel.

Antonio Giovinazzi számára nem indult jól a kvalifikáció, hiszen a La Source-ban megpördült. A végére azonban összekapta magát, és az utolsó percben, kiváló harmadik szektorának köszönhetően 2:00.777 másodperccel az élre állt az 51-es számú autóval. Ám a Ferrari hiába ünnepelt, ugyanis az olasz pilóta a Malmedy kijáratánál szélesre futott, ezért elvették a körét, így csak a harmadik helyről kezdhetik meg a viadalt. A hiba azért is bosszantó, mert nemhogy nyert, hanem egyenesen vesztett vele, de a szabályzat értelmében zéró tolerancia van érvényben a négykerekes pályaelhagyásra.

Ennek következtében a 7-es számú Toyotáé lett a pole, miután Kobajasi Kamui 3 perccel a vége előtt 2:00.812-es kört futott a GR010-essel. Így a Ferrari helyett a japán alakulat mondhatja el magáról, hogy az eddigi három fordulóból kétszer is az élről indulhattak. Kobajasinak, illetve Mike Conwaynek, és José María Lópeznek így nagy esélye nyílik arra, hogy a sebrinigi szezonnyitó után ismét győzelmet ünnepelhessenek.

Már csak azért is, mert a másik, 8-as számú Toyota a 13 autót számláló Hypercar-mezőny utolsó helyéről fog indulni. Ennek oka, hogy nem sikerült mért kört teljesítenie, miután Brendon Hartley 2 perc után összetörte a kocsit a Radillionban. A balesetben közrejátszott egy jelentős széllökés, valamint sokan úgy vélik, hogy a gumimelegítő eszközök betiltása helytelen lépés volt.

A második helyen a másik Ferrari zárt Miguel Molina vezérletével. A spanyol pilóta 2:00.836-os körével a végjáték előtt az élen állt. Utolsó köre azonban nem sikerült jól, mivel Frédéric Makowiecki Porschéja mögött autózva megzavarta a turbulencia, és a Stavelot-ban szélesre futott. A Ferrari azonban így is jó pozícióból várhatta a futamot, amely nemrég, 12:45-kor rajtolt el.

A Spái 6 órás verseny Hypercar-kategóriájának rajtrácsa