Toto Wolff úgy véli, a Forma-1-ben sokszor hajlamosak szélsőségesen gondolkodni a versenyzés minőségéről. Az utóbbi időben nem annyira jó a helyzet ezen a téren, de a Mercedes csapatfőnöke szerint még kell pár futam, mire egyáltalán a diagnózist fel tudják állítani.
A Forma-1 előző két futama egészen biztosan nem aranybetűkkel vonul be a sportág történelemkönyvébe. Bakuban és Miamiban sem volt túlságosan sok előzés, olyan pedig pláne nem, amely nem a DRS segítségével való kikerülés lett volna. Emellett ráadásul a Red Bull révén van egy csapat, amelyik jelentősen kiemelkedik a mezőnyből, így a győzelemért legfeljebb házon belüli párharcra lehet számítani.
A jelenlegi szezon a második év a forradalmi szabályváltozások óta, amelyeknek két alapvető célja volt: egyrészt szorosabbá akarták tenni a mezőnyt, másrészt pedig megkönnyíteni az előzést, pontosabban a másik követését. Előbbi annyiban sikerült, hogy a mezőny eleje és vége között valóban csökkent a különbség, utóbbi szempontjából pedig a 2022-es idény jó jelnek számított, de a fejlesztésekkel egyre nehezebbé válik az előzés.
A Mercedes főnöke ellenzi, hogy „baseballütővel” menjenek neki az F1-nek
Mindezek láttán sokan már most szabályváltozást követelnek. Többek között Lewis Hamilton is erről beszélt, bár ő elsősorban a Red Bull fölényét szeretné csökkenteni. Főnöke, a Mercedest irányító Toto Wolff azonban mindenkit óvatosságra intett, és kijelentette, hogy a Forma-1-ben sokszor előfordul, hogy szélsőségesen gondolkodnak erről a témáról.
„Ebben a sportágban hajlamosak vagyunk a mániákus depresszióra, az örömködéstől a lehangoltságig – nyilatkozta az 51 esztendős üzletember a nemzetközi sajtó néhány képviselőjének. – Amikor jól mennek a dolgok, akkor nagyszerű, aztán van egy futamunk, amely nem annyira jó, és akkor nyilván beszélünk róla.”
Összességében kijelenthető, hogy az eddig megrendezett öt futamból legfeljebb a Bahreini Nagydíjra lehet azt mondani, hogy a látványos előzések, illetve csaták miatt volt emlékezetes, de ez is szinte kizárólag Fernando Alonsónak volt köszönhető. Más kérdés, hogy az azt követő négy verseny városi pályákon zajlott, mint ahogyan a következő, Monacói Nagydíj is utcai aszfaltcsíkon lesz. Nem véletlen, hogy Wolff türelemre intett, hogy legalább a pontos diagnózist felállítsák, mielőtt bármit is tesznek.
Miért volt olyan unalmas a bakui verseny? – A versenyzők szerint egyértelmű a válasz
„Sok mindent kiragadtak a kontextusból, hogy címlap legyen belőle – fogalmazott. – Szerintem csak azt kell megnéznünk, hogy a minta folytatódik-e: nehezebb előzni, vagy nem? Egy másodpercen belül van a húsz autó? Ez a helyes cselekedet, vagy nem? Vajon túl nagy leszorítóerőt generálunk a padlólemez révén? Ezekre nem tudom a jó választ, úgyhogy a következő futamokon találnunk kell egy alapot, meg kell néznünk, hogy van-e valami, amin javíthatunk.”