Másfél évtized után újraélesztenék a korábbi A1 GP sorozatot motorsport-világbajnokság néven. A projekt sportszakmai és technikai hátterét Marcin Budkowski, az F1-ben legutóbb az Alpine-nál dolgozó szakember biztosítja.
Nagyon úgy tűnik, hogy újra akarnak éleszteni egy korábbi, különleges formátumú autóverseny-sorozatot. A kezdeményezés mögött álló szervezet a World Cup of Motorsport, azaz Motorsport-világbajnokság nevet viseli, és a korábbi A1 GP logóját használja. Hogy ez lesz-e a széria neve, azt nem tudni, de az biztos, hogy erre fog hajazni.
Az A1 Grand Prix ugyanis egy korábban, egészen pontosan 2005 és 2009 között létező bajnokság volt. A sorozatok többségével ellentétben őszi-tavaszi lebonyolítású volt, és a pilóták egyenautóval versenyeztek. A karosszériát a Lola biztosította, míg a motort az első három évben a Zytek, az utolsóban a Ferrari szolgáltatta.
A lebonyolítás különlegessége, hogy itt nemcsak csapatok, hanem lényegében nemzetek versenyeztek, mivel egy adott istálló esetében a tulajdonos és a versenyzők nemzetiségének meg kellett egyeznie az alakulatéval. Egyéni bajnokot nem is hirdettek, így ebben a tekintetben nem számított, hogy egy alakulat hány versenyzőcserét hajtott végre. Ehelyett mindig egy nemzet került ki győztesként, ezért is hívták a sorozatot motorsport-világbajnokságnak, utalva a különböző csapatjátékok nagy nemzetközi tornájára.
Az A1 GP első kiírását a 2005–06-os idényben rendezték meg, ekkor Franciaország diadalmaskodott, hogy aztán a többek között Nico Hülkenberggel felálló Németország, Svájc, majd Írország bizonyuljon a legjobbnak. A 2009–10-es szezont azonban már nem tartották meg, mivel a gazdasági világválság miatt nem sokkal a rajt előtt csődbe ment a sorozat.
Ezt a sorozatot akarják most feléleszteni, és a sajtó már néhány részletet is tudni vél. Állítólag húsz ugyanolyan autó fogja alkotni a mezőnyt, és a csapatoknak tapasztalt és fiatal pilótát is alkalmazniuk kell. Ezzel kapcsolatban egyelőre nem tisztázott, hogy valakit pontosan mi alapján sorolnak egyik vagy másik kategóriába, mint ahogyan az sem, hogy milyen arányban kell megosztaniuk egymás között a hétvégéket. A kocsik fenntartható üzemanyagot fognak használni, a versenyzés pedig „innovatív formátumú” lesz, de ezzel kapcsolatban sem derültek még ki konkrétumok.
Az Autosport időközben megerősítette a Sky Business News értesülését, miszerint az új sorozat pénzügyi hátterét Sir Keith Mills biztosítaná. A több hűségprogramot is alapító üzletember több szálon is kötődik a sporthoz: ő volt a 2012-es londoni olimpia és paralimpia szervezőbizottságának alelnöke, 2007-ben megalapította a vitorlások Amerika-kupájában szereplő, 2013-ban megszűnő Team Origint, emellett a labdarúgó Premier League-ben szereplő Tottenham Hotspur igazgatójaként is tevékenykedett. Az új sorozatot cége, az Origin Sports Group finanszírozná.
Ami a sportszakmai és a technikai hátteret illeti, ezt Marcin Budkowski vezetésével alakítják ki. A lengyel szakember a Prostnál kezdett az F1-ben, majd a Ferrarinál és a McLarennél is megfordult, mielőtt az FIA-hoz igazolt. 2018-ban aztán ismét egy csapatnál, a Renault-nál folytatta, majd amikor a csapatból Alpine lett, és Cyril Abiteboul távozott az istállótól, ő lett a de facto csapatfőnök, amikor Fernando Alonso is ott versenyzett, egészen a tavaly januárban bekövetkezett távozásáig. Rajta kívül a számos alakulatnál megforduló veterán mérnök, Mike Gascoyne is része a projektnek, amelyről egyelőre nem tudni, hogy melyik évben valósulhat meg.