back to top
KezdőlapFormula 1Alonso újabb részleteket osztott meg a furcsa taktikai döntésről

Alonso újabb részleteket osztott meg a furcsa taktikai döntésről

-

Lehet, hogy a győzelmet szalasztotta el az első kerékcserénél a slick gumik mellett való kitartással.

Ő az 54., Max Verstappen az 55. kör végén állt ki először kerékcserére, miközben az eső egyre jobban rákezdett, ezért a 2. helyen haladó spanyol az 55. körben rengeteg időt hozhatott volna a még mindig slick gumin csúszkáló Verstappenen, ha az Aston Martinra intermediate abroncsot szerelnek.

Azonban nem így történt, Alonsónak az 55. kör végén még egyszer be kellett térnie a depóba, a Monacói Nagydíjon így viszonylag simán Max Verstappen szerezte meg a győzelmet.

Az Aston Martin kétszeres bajnok pilótája a leintés után betekintést adott abba, először miért maradt száraz pályás gumin, miközben a mezőny hátsóbb részén – a kockáztatás lehetőségével természetesen bátrabban élve – többen már a zöld falú abroncsokra váltottak.

Alonso úgy érezte semmi esélyük, pedig lett volna

„Amikor kiálltam kerékcserére, nekem egyértelmű volt, hogy a pálya 99%-ban száraz, a 7-es és a 8-as [az alagút előtti két] kanyart kivéve, ezért száraz pályás gumikat választottam. Az előrejelzés csak kis záport jósolt” – nyilatkozta.

„Bőven volt tartalékunk a mögöttünk lévőkkel szemben a száraz pályás gumikhoz, és felkészültünk rá, hogy ha szükséges, interekre váltunk. Talán túlságosan elővigyázatosak voltunk, nem tudom. De másfél perc alatt teljesen megváltoztak a körülmények az 5-6-7-8-as kanyaroknál. A bokszból kivezető körön már nagyon vizesek voltak, holott egy körrel korábban még teljesen szárazak.”

A rádióforgalom alapján Alonso az ominózus kiállás előtt valóban azt mondta a csapatnak, hogy a 7-es és 8-as kanyar az, ami inkább az intermediate gumiknak fekszik, de a többi részen továbbra is jók lehetnek a slickek. A kerékcsere után azonban hamar konstatálta, hogy váltani kell.

Ami az eredeti stratégiáját, a kemény keveréken teljesített első etapot jelenti, arról azt mondta, kockáztattak a győzelemért. „Több dobogót szereztek már idén, ezért mindent vagy semmit játszottak a kemény gumival, de nem volt jó a tempó vele – közölte. – Tudtuk, hogy a hátulütőjeként az 5. vagy a 6. helyre is visszaeshettünk volna.”