back to top
KezdőlapFormula 1Úgy másolják a Red Bullt, ahogy nem is gondolnánk

Úgy másolják a Red Bullt, ahogy nem is gondolnánk

-

A McLaren épp egy nagy szervezetátalakítás közepén jár, és az újdonsült csapatfőnök szeme előtt a legsikeresebb csapat, a Red Bull mintája lebegett a struktúra kialakításakor.

Az előző vezetői garnitúrából nem sokan maradtak, de a csapatfőnöknek előléptetett Andrea Stella világos irányvonalat jelölt ki a menedzsment és a feladatkörök terén. „Szerintem egy szervezet hatékony működésénél az a legfontosabb, hogy lefedjük az összes technikai területet. Számomra ezek a területek az aerodinamika, a teljesítmény és az [autó]koncepció” – mondta az Autosportnak.

A koncepció kialakítása a Ferraritól igazolt David Sanchez hatáskörébe tartozik innentől, a tervezési részleget a Red Bulltól elcsábított Rob Marshall vezeti (az eredetileg a posztra házon belülről ide szánt Neil Houldey a helyettese lesz), míg Peter Prodromou az aerodinamikai részleget irányítja. Prodromou egyébként korábban szintén hosszabb ideig a Red Bullnál dolgozott Adrian Newey mellett.

„Ki kell találnunk, ki foglalkozik majd azzal, hogy a 2026-os autó [az új motorkorszak kezdetén] hogy nézzen ki, mi legyen a teljesítményével és a koncepciójával. Utána meg kell valósítani ezt, a mérnöki és a tervezési részlegen. Ezt a hozzáállást választottuk a McLarennél – tette hozzá. – Utána eldöntöttük, ki a legalkalmasabb vezető az egyes részterületeken.”

Visszatér a pocsék formában lévő McLarenhez a bajnok versenyző

A McLarennél régebben, Ron Dennis idején legendásan szövevényes és bürokratikus volt a szervezeti felépítés, és a sokszor párhuzamos vagy épp egyértelmű gazda nélküli feladatok komolyan hátráltatták a munkát.

„Úgy vélem, ez a felállás erős, mert nem az számít, ki hoz döntéseket, hanem hogy hogyan állhatunk elő versenyképes ötletekkel egy gyors autóhoz. A McLarennél ez utóbbi hiányzott, nem a döntéshozó megléte. Emiatt szenvedtünk. Úgy gondoljuk, az új szervezeti felépítés elhárítja ezt a problémát” – mondta Stella.

„Ez nem tér el nagyon a más csapatoknál alkalmazott koncepciótól. Például a Red Bull is így működik.”

A 2010-es évtized nagyobb részére jellemző sikertelenség után 2019-től 2021-ig valamelyest jobban teljesített a McLaren, de az új műszaki keretrendszer bevezetése óta általában ismét a mezőny második felében kullog.