Az autósportban példátlanul indulatos nyilatkozattal búcsúzott a TCR World Tour hungaroringi hétvégéjétől Dušan Borković, aki szándékosságot lát amögött, hogy a második futam rajtjánál Santiago Urrutia kétszer is nekiütközött. A szerb versenyző bosszút helyezett kilátásba mindenki számára, aki tiszteletlen vele szemben a pályán.
A TCR Europe és a TCR World Tour azonos mezőnyben versenyzett a hétvégén a Hungaroringen, és a fordított rajtrácsos szabály is mindannyiukra egyformán vonatkozott: ennek értelmében a második futamot az európai mezőnyhöz tartozó Borković kezdhette meg a pole-ból, mögötte viszont a másik értékelésben résztvevő World Tour képviselői sorakoztak.
A szerb versenyző nem rajtolt jól, Thed Björk és Fréderic Vervisch is megelőzte, majd az első kanyarban Santiago Urrutia hátulról meglökte őt, amitől a Hyundai kipördült és Michelisz Norbert autójának csapódott, véget vetve a magyar pilóta versenyének.
Michelisz barátjával ütközött a rajtnál, elvesztette pontelőnyét
Borković ugyan végül célba ért a 12. helyen, de aggasztó indulatossággal nyilatkozott Urrutia manőveréről. Az uruguayi pilótát bokszáthajtásos büntetéssel sújtottak, de a 207 centiméterével a világ legmagasabb profi autóversenyzőjének számító szerb a maga részéről további büntetést helyezett kilátásba számára…
„Nem tudtam megfelelően koncentrálni, mivel nagyon magas vagyok, a lámpák pedig túl közel voltak, így előre kellett görnyednem, hogy lássam őket. Emellett a kuplungot sem készítettem fel kellően, így veszítettem egy kicsit a rajtnál” – írta körül az ominózus esetig vezető történéseket a Touring Car Times szerint. „De a harmadik helyet így is meg tudtam tartani, előttem volt Björk, mellettem kívülről pedig Vervisch. Nem akartam túlvállalni magam, hogy esetleg nekiütközzek, ezért óvatos voltam. Aztán éreztem egy ütést. Aki ismer engem, és ilyen keményen támad, az tudhatja, hogy ennek következményei lesznek. Lehet, hogy nem közvetlenül a verseny után rúgom fenékbe, de akár egy-két év múlva is megtalálom az autóját és nagyon keményen bele fogok menni. Mert ha én sportszerűen vezetek, akkor ezt várom el másoktól is velem szemben.”
„Ha egy versenyző nekiütközik valakinek, akkor elveszi a gázról a lábát. Nem fog padlógázon maradni, hogy még egyszer nekimenjen. Ezek után, ha nem pördültem volna meg, 100%, hogy a következő kanyarban beletettem volna őt a falba. 100%! Nekem nem kell befejeznem a versenyt. Senki semmit nem fog nekem szólni amiatt, ha nem érek célba.”
Borković, aki 2015-ben megnyerte az ETCC-t, és a túraautózás különféle inkarnációiban szerzett már győzelmeket, agresszív magatartása miatt rendelkezik már néhány sötét folttal karrierjében. A TCR Europe 2018-as bajnoki végjátékéban utólag kizárták őt a monzai versenyekről, amiért atrocitásba keveredett a rivális Mikel Azcona csapatának tagjaival. Egy évvel később a Red Bull Ringen a verseny után akart konfrontálódni egy vele sportszerűtlen versenyzővel, amit csak tovább súlyosbított, hogy tévedésből rossz ellenfele autójának ajtaját tépte fel. Ekkor a szezon hátralévő részétől el is tiltotta őt a sorozat.
Ezek fényében talán nem is ajánlatos egy pillanatnyi frusztrációra adott legyintéssel elintézni Borković szavait, aki fenyegetését minden olyan riválisára kiterjesztette, akivel kapcsolatban felmerülne benne a gyanú, hogy tiszteletlenül versenyez vele szemben.
„Ezt üzenetnek veheti minden versenyző, aki eltalál. Vissza fogják kapni egy, kettő, három vagy öt évvel később. Ha öt év múlva meglátom Urrutiát, és mögötte leszek, bele fogom tenni a falba 250 km/órás sebességgel” – adott hátborzongató prognózist.
„Én sportszerűen vezettem. Láttam, hogy néhányan megelőztek, ezért visszavettem, óvatosabban haladtam, hogy ne tegyem tönkre a versenyem a TCR Europe-ban. De ha valaki belém jön egyszer, majd még egyszer, és kiforgat, akkor ő egy idióta, aki nem tisztel engem.”