A bikás csapat tanácsadója, Helmut Marko szerint a Ferrari autója volt a leggyorsabb Montrealban, csak az elfuserált időmérő rossz helyzetbe hozta őket. Charles Leclerc és Carlos Sainz végre elégedett volt a kocsijával.
Max Verstappen a Kanadai Nagydíjat is különösebb akadály nélkül behúzta, ám Marko a rá jellemző kendőzetlen őszinteséggel rámutatott, hogy ezen a versenyen nem ők, hanem a Ferrari állította hadrendbe a legerősebb autót.
„Nem volt könnyű győzelem. A kemény gumikat nehezen tudtuk bemelegíteni, nehezebb volt a verseny, mint vártuk. Szerencsére a Ferrari hátrébbról indult, mindkét garnitúra gumin az ő autóik voltak a leggyorsabbak” – mondta a ServusTV-nek.
A Ferrari pilótái elégedettek
Ez kétségtelenül hízelgő vélemény a Ferrarinak, amely az időmérőn rosszul taktikázott, így Leclerc és Sainz a mezőny sűrűjébe került a rajtrácson, ahonnan végül a 4. és az 5. helyre kapaszkodtak fel. Leclerc úgy érezte, ebből a kiindulási pozícióból ez volt a legtöbb, amit kihozhattak, de „a legjobban azért örülök, mert a pénteki versenyszimuláción tapasztalt jó érzés a futamon is megvolt. A közepes és a kemény gumikeveréken egyaránt elég ütőképesek voltunk.”
A vörösöket az idény eleje óta hátráltatta, hogy megtankolva gyakran kiszámíthatatlanul viselkedett az autó, a fejlesztésekkel viszont javítottak ezen, így a gumikezelés is javult. Ez alapozta meg a döntést, hogy a biztonsági autós periódusnál sokakkal ellentétben nem mentek ki kerékcserére, hanem kihasználták a tiszta pálya előnyét.
„Péntek óta nagyon erősen teljesített az autónk a közepes abroncson – jelentette ki Sainz. – Jól éreztem magam vele, a maximumot hoztam ki az etapból. Megbíztunk a közepes keverékben a második edzés alapján, kitartottunk mellette. Nem éreztük problémának, hogy sokáig kell mennünk vele.”
Frédéric Vasseur csapatfőnök rámutatott, hogy a pilóták választották ezt a hívást. „Ilyenkor mindig van egy kis hezitálás, de mindkét pilóta úgy érezte, megvan a tempójuk a forgalom nélkül. Szóltak, hogy adjunk nekik tiszta terepet, és ezt úgy oldhattuk meg legjobban, ha nem hívjuk ki őket a bokszba. Kockáztatás volt, mert amennyiben 15 kör múlva beküldik a biztonsági autót, sokkal nehezebb feladatuk lett volna” – mondta.