Fernando Alonso 2. helyére potenciális veszélyt jelentett Kanadában, hogy az Aston Martin a tempó csökkentésére szólította fel.
Egész pontosan arra, hogy az egyenesek végén a szokottnál előbb emelje fel a lábát a gázpedálról (F1-es terminológiával élve vitorlázásra kérte) és úgy érkezzen a kanyarba.
Ez a mögötte érkező Lewis Hamiltonnak is lehetőséget teremtett az előrelépésre, bár végül nem tudta megtámadni a riválisát. Mike Krack, az Aston csapatfőnöke a futam után rávilágított, hogy mint kiderült, alaptalanul aggódtak Alonso üzemanyaga miatt, de nem ártott az óvatosság.
„Azt hittük, gond van az üzemanyagrendszerrel, de nem voltunk biztosak benne. Elővigyázatosságból üzentünk [Alonsónak], hogy spóroljon kicsit a benzinnel és hamarabb vegye el a lábát a gázról a féktávokon. Hogy ezzel mennyit vesztettünk? Nehéz megállapítani. Talán körönként 1-2 tizedet” – mondta, hozzátéve, hogy elegendő üzemanyag maradt a 14-es rajtszámú Aston Martinban.
„Elővigyázatossági intézkedés volt, de választanunk kellett, hogy nem érünk célba, vagy esetleg a szükségesnél több üzemanyaggal érünk célba. Biztonságban akartunk lenni.”
A csapat nemrég a saját bőrén tapasztalta meg, milyen fájdalmas, amikor nem marad elegendő üzemanyag a tankban: a 2021-es Magyar Nagydíjon Sebastian Vetteltől elvették a 2. helyet, amiért az ellenőrök nem tudták leszívni a kötelező mintaadáshoz szükséges mennyiséget.
Az Alonsónak küldött üzenet a Mercedes úgy értelmezte, hogy a fékekkel van baj – a montreali pálya notóriusan keményen bánik a fékekkel, és a tempó csökkentésével értelemszerűen kevésbé enyhül a terhelésük –, amit a csapatfőnök nem tudott mire vélni.
„Meglepve láttuk ezt a reakciót. Lewisnak azt mondták, hogy fékproblémánk van, ami után mi egymásra néztünk a bokszfalon, hogy ők többet tudnak az autónkról, mint mi, szóval beszélnünk kellene a Mercedes mérnökeivel” – közölte Krack.