Az Osztrák Nagydíj első, pénteki kvalifikációján, amely a vasárnapi versenyre határozta meg a rajtsorrendet, Charles Leclerc csak 48 ezredmásodperccel kapott ki Max Verstappentől.
A Ferrari pilótája elismerte, hogy a csekély különbség meglepte (bár ez amúgy is egy igen rövid pálya). A csapat előző versenyeken bevetett fejlesztéseinek hatását azonban érzi, ezúttal egy új első szárny debütált az autón.
„Jó érzés végre egy tiszta időmérőt futni és újra az első rajtsorban lenni. Jobbnak éreztem az autót, mint az előző versenyeken – mondta Leclerc. – Mindent úgy raktam össze az utolsó Q3-as körömben, ahogy akartam, nagyon megközelítettem Maxot. Ez nem volt elég, de szerintem nem gondoltuk, hogy ilyen közel leszünk a Red Bullhoz, vagyis szépet léptünk előre.”
„Montrealban elég jónak tűnt a versenytempónk. A kiegyensúlyozottságra kell koncentrálnunk, meglátjuk, hogy vasárnap is olyan jó lesz-e a tempónk, mint Montrealban. Versenytempóban a Red Bull erősebb nálunk, szóval nehéz lesz legyőzni őket, de mindent meg fogunk tenni, hogy megnehezítsük a dolgukat.”
Csapattársa, Carlos Sainz 3. lett, vagyis az erősorrendben ezen a pályán a Ferrari megelőzte a Mercedest és az Aston Martint. „A csapat erős időmérőt zárt, határozottan úgy érzem, mostanában fejlődtünk. Közelebb végeztünk Maxhoz, mint vártuk, boldogok lehetünk” – közölte a spanyol.
A pole pozíciót megszerző Verstappen sikerére nem csak a Ferrari, hanem a fehér vonalak és az átlépésükért járó köridő-törlések is veszélyt jelentettek.
„Nagyon nehéz volt a pályahatárok miatt. Nem szándékosan lépjük túl őket, de ilyen sebességnél a lendületes kanyarokban nehéz megérezni, hol van a fehér csík. Láttuk, hogy ma sokan elhasaltak ezen. A túlélés volt a cél, még a Q3-ban is csak egy biztos, szabályos kört akartunk, ami elvesz a szórakozásból. De nagyon jó lett így is a kör, örülök a pole-nak” – nyilatkozta az autóból kiszállva a címvédő.