Lewis Hamilton szerint az nem része a versenyzésnek, ha valaki folyamatosan beköpi az előtte autózó ellenfelét.
A pályahatárok és azok átlépése vitte el a főszerepet az Osztrák Nagydíjon. A stewardok nem győzték figyelmeztetni, és alkalom adtán büntetni a versenyzőket. A hétszeres világbajnok az első szabályszegők között volt, ugyanis Lando Norris nem volt rest szólni, hogy honfitársa kissé lerövidíti a versenyzésre szánt területet.
A Mercedes versenyzője gyorsan össze is gyűjtötte a négy kihágást, így repült az 5 másodperces büntetés. Hamiltont a futam további részében a szankció frusztrálta. Folyamatosan arról érdeklődött, hogy kapott-e más is büntetést, vagy csak őt láttak szabálytalannak. Már Toto Wolffnak kellett szólnia, hogy nyugodjon meg, mivel nem csak őt találták bűnösnek a versenyfelügyelők.
Az autó vezethetősége rosszabb volt, mint a mire a csapat számított, és a pályaelhagyás miatti büntetés csak rontott a csapat kedvén. A verseny után viszont az Aston Martin lépett elő, és óvást nyújtott be. A kanadai-brit istálló szerint több kanyarlevágást nem vettek figyelembe, így még több büntetés járna a renitenseknek.
1200 pályaelhagyás után büntetések miatt változott az első 10 sorrendje az Osztrák Nagydíjon
Az FIA helyt adott a zöldeknek, így Hamilton a nap végén sem úszta meg büntetés nélkül. A verseny után a hétszeres világbajnok arról beszélt, hogy muszáj más alternatívát találni a pályahatárok tiszteletben tartására, ugyanis a folytonos figyelmeztetés és büntetés hullám megöli a versenyzést.
„Valami új megoldást kell találnunk erre ezen a pályán. Mikor még nem volt ez a szigorú ellenőrzés, sokkal élvezetesebb volt a versenyzés. Most viszont ahogy versenyzel, úgy folyamatosan jelentened kell az előtted haladót, mivel a csapat ezt akarja. Pár éve Austinban is ez volt, de ez nem versenyzés, igaz? Ez nem autósport. Amint Norris elment mellettem, legalább 10-szer elhagyta a pályát, csakúgy, mint Pérez, mégsem kaptak büntetést. Mindannyiunk esetében így kellett volna lennie” – nyilatkozta Hamilton.
A Mercedes versenyzője elmondta, első sorban azért szélesítette ki annyiszor a pályahatárokat, ment nem a megfelelő beállításokat választották, így csúszkált a pályán. A boxkiállás következtében állítottak az első szárnyon, így vált kezelhetőbbé a dolog.
Ugyanakkor a csapatot ledöbbentette, hogy ennyire nem tudtak mit kezdeni a többiekkel. A hétszeres világbajnok úgy érezte, mintha ismét 2022-ben lenne.
„Az autó úgy viselkedett, mint tavaly, de nem ez a legnagyobb meglepetés. Az elmúlt két versenyhez képest nagyon máshogy viselkedett, az előző két futamon sokkal jobb volt.”