A McLaren vezére, Andrea Stella szerint az F1 csapatai azonos fejlesztési irányvonalat követnek, és hiába tagadják sokan, hogy a Red Bull másolása nem hoz nagy előnyt.
Gyakran hangzik el mostanában a “koncepció” kifejezés az F1 berkeiből, mivel kikristályosodott, hogy a bikások irányvonala a tuti az autók oldalszekrények kialakítását illetően a 2022-től érvényes szabályrendszerben.
Legutóbbi nagy frissítéseiből kiderült, hogy a McLaren szintén beállt a sorba, és a wokingiak csapatfőnöke szerint füllent, aki azt hangoztatja, hogy a Red Bull-féle megoldások átvétele csekély haszonnal jár.
„Amelyik csapat azt állítja, hogy a borításnak és az oldaldoboznak nincs jelentős hatása a jelenlegi szabályok mellett, az hazudik, és az illető orra megnő, mint Pinokkiónak. Minden aerodinamikus tudja a szimulációkból, a szélcsatornás és a mért adatokból, hogy ez a kettő nagyon fontos tényező” – mondta Stella.
Újabb csapat válthat koncepciót a Mercedes és a Ferrari után
„Korábban nagy volt a változatosság az oldaldobozok formájában és a padlólemezzel való kapcsolatukban, de most úgy néz ki, az összes csapat ugyanabba az irányba indult el, és szerintem ez folytatódni fog a jövőben is.”
A McLaren csapatfőnöke kifejtette, hogy minden csapat maximalizálni akarja a padlólemez alatti szívóhatást, és úgy tűnik, ezt az oldalszekrények szélesre tervezésével lehet a legjobban elérni, míg a többi elképzelés nem vált be ilyen jól.