A Ferrari ismételten egy felejthető hétvégén van túl. Az olasz istálló már Silverstone-ban sem remekelt, de még a csapatfőnök Frédéric Vasseur is úgy gondolja, hogy a megengedettnél több alkalommal hoztak rossz döntéseket a Magyar Nagydíj folyamán.
Charles Leclerc mindössze a 7. helyen végzett, de a monacói pilótát sok tényező hátráltatta. A bokszkiállása az egyik kerékpisztoly hiája miatt nagyon lassú volt, nem működött a futamon a rádiója, és mindezek mellett egy 5 másodperces büntetést is kapott bokszutcai gyorshajtásért.
A két elrontott bokszkiállás után 7. Leclerc a motivációját bizonygatja
Leclerc csapattársa, Carlos Sainz sem remekelt. A spanyol pilóta az időmérőn csak a 11. helyet szerezte meg, és a futamon csak a 8. pozícióba tudta felhozni a Ferrariját. Ez már nem az első, hogy a Vörösök ilyen rossz eredményt érnek el, ugyanis a Brit Nagydíjról egy 9. és egy 10. hellyel távoztak.
„Nem erre az eredményre számítottunk itt Budapesten, de ez a helyzet nagy részben a tegnapi időmérőnek köszönhető – nyilatkozta Vassuer a Racingline.hu részvételével zajló értékelőjében a Magyar Nagydíj után. – Már a rajtnál kockázatot vállaltunk azzal, hogy Sainz autójára a lágy keverékű Pirelliket tettük fel.”
„Már a start után tudtuk, hogy két szett kemény gumit is el kell majd használnunk, szóval a helyzetünk már csak emiatt sem volt egyszerű. Charles versenye sokkal jobb volt, ami a nyers tempót illeti, azonban a büntetés a kerékpisztoly probléma nem segített a helyzetünkön. Ha ezeket, és a forgalomban eltöltött időt sem számoljuk, akkor Charles akár az 5. helyen is célba érhetett volna.”
Vasseur azt is hozzátette, hogy meg kell érteniük, hogy mit csináltak jól a hétvége során, mert az új kísérleti időmérős formátum miatt nehéz dolguk volt. Az viszont biztos, hogy ezeket a hibákat redukálni kellene a Ferrarinak, ha még szeretnének valamit az idei szezontól.
A Vörösknek ugyanis így nem az Aston Martinra, hanem sokkal inkább a mögöttük érkező McLarenekre kell figyelnie. A wokingiak a legutóbbi két futamon 58 pontot szereztek, amíg a Ferrari csak 13-at, és ha ez még sokáig folytatódik, akkor a Scuderia konstruktőri bajnokságban való 80 pontos előnye gyorsan el fog fogyni velük szemben.
Már az Alfa Romeo is gyorsabb náluk – Leclerc nem érti, mi történik a Ferrarival