Nincs egyetértésben a spái rajtot követő ütközés okozójának kiléte felől a két érintett, Carlos Sainz és Oscar Piastri. A spanyol szerint az ausztrál a tapasztalatlansága miatt próbálkozott lehetetlen előzéssel, a McLaren pilótája viszont klasszikus rajtbalesetet látott.
Sainz a 4., Piastri pedig az 5. helyről rajtolt a Belga Nagydíjon, a két autó pedig az 1-es kanyarban is egyszerre szeretett volna elfordulni: az újonc ausztrál belül, a legszűkebb íven próbálokozott, ám az érkező Ferrari – akinek kívülről Lewis Hamilton szintén nem hagyott sok helyet – beszorította őt. A két autó ütközött, Piastri ráadásul a falnak is nekikoccant, ami eltörte a kormányösszekötőjét, így már az első körben félreállt – miután valahogy még megpróbált átjutni a szűk és forgalmas Eau Rouge-on. Sainz Ferrarijának jobb oldalán eközben egy méretes lyukat ütött a McLaren kereke, ami alaposan visszavetette az SF-23-as tempóját, de a spanyol csak a táv felénél állt ki, hiába bízva abban, hogy az esőben belengetik a szerelési lehetőséggel kecsegtető piros zászlót.
Drama at the start 😮
Perez powers past Leclerc while Piastri and Sainz tangle at Turn 1 #BelgianGP #F1 pic.twitter.com/sXBKlr5H6Z
— Formula 1 (@F1) July 30, 2023
„Ő és Lewis támadtak, és azt hiszem, lényegében már enyém volt a kanyar – fejtette ki a történteket saját szemszögéből Sainz az Autosportnak. – Tisztán érkeztem a kanyarcsúcspontig, de Oscar úgy tűnik, egy optimista manőverrel próbálkozott. Kár érte, mert ha visszanézzük a korábbi spái versenyeket, tudhatjuk, hogy az 1-es kanyarban pontosan ilyen balesetek szoktak történni. Mindenki, aki ott a belső íven próbál elfordulni, ilyen balesetet okoz, ezúttal pedig én álltam a fogadói oldalon.”
„Egy ponton valakinek vissza kell vennie, és ő a jobb hátsó kerekem mellett volt, szóval szerintem neki kellett volna, nem pedig nekem magam elé engedni őt az 1-es kanyarban, amikor már szinte be is fejeztem a manőverem.”
Piastri nem vállalta azonban magára a felelősséget, szerinte mindketten hozhattak volna másmilyen döntéseket a rajtnál.
„Ez elég egyértelműen beleesett az ’első kör, első kanyar’ kategóriába. Jól rajtoltam és bedugtam mellé az orrom, de aztán Carlos elfékezte magát és jobbra mozdult. El kellett őt kerülnöm, de abban a helyzetben eléggé korlátozottak voltak a lehetőségeim arra, hogy hova mehetek” – fogalmazott a McLaren ausztrálja, aki az elmúlt két hétvége top5-ös eredményei és a spái sprinten elért második helyezés után rövid F1-es karrierje második kiesését jegyezte.
A Belga Nagydíj sportfelügyelői inkább Piastri álláspontjával voltak egyetértésben, hiszen a történtek vizsgálata után nem osztottak ki büntetést az incidensért.