Túlesett az első éles bevetésén a Lamborghini új hiperautója, az SC63. Az olasz márka a WEC-ben és az IMSA-ban is ezzel az autóval fogja képviseltetni magát a 2024-es szezontól kezdődően.
Az olasz márka egyik gyári pilótáját, Andrea Caldarellit érte az a megtiszteltetés, hogy teljesíthette az első köröket az SC63 volánja mögött Imolában az Auutdromo Enzo e Dini Ferrarin. Azonban egy hónappal korábban a goodwoodi Sebességfesztiválon már felbőgött a Lamborghinit működtető hajtáslánc, és a legendás pályán is megtett pár kört az eseménysorozat keretin belül.
A Lamborghini SC63 motorját augusztus 10-én reggel 9 óra után pár perccel indították be, és Caldarelli első ízben csupán egyetlen installációs kört teljesített, majd vissza is tért a bokszba. Ezt követően azonban az olasz pilóta visszatért a pályára, hogy további tapasztalatokat és adatokat szerezzen az új autó volánja mögött. A csütörtökön teljesített programjuk arra szolgált, hogy teszteljék az autó megfelelő működését, és hogy tovább ismerkedjenek a hibrid hajtáslánccal.
Goodwoodhoz képest voltak komolyabb változások az autón, különösen az aerodinamikai elemek voltak látványosak. A Lamborghini folytatta a tesztelést Imolában, és lassan a fejlesztési munkálatokkal is fel kell pörögniük a 2024-es WEC szezonnyitó előtt, amit Katarban rendeznek majd meg. Az évad későbbi részében pedig a legendás Circuit de la Sarthe-ra is visszatérnek, ahol az óriási presztízzsel bíró Le Mans-i 24 órás futamot rendezik meg évről évre.