Nem mindenki gondolja úgy, hogy az Alpine-tól 34 évnyi szolgálat után elküldött Alan Permane távozása rossz húzás volt a francia istálló új vezetésétől.
A Belga Nagydíj előtt robbant a bomba, hogy az Alpine F1-es istálló Otmar Szafnauer csapatfőnököt, valamint a csapatot 34 éve szolgáló Alan Permane sportigazgatót is elküldte, Nick Fry technikai vezető pedig önként távozik a Williamshez. A francia istálló új vezetésének átszervezést érintő lépései nem feltétlenül tűnnek átgondoltnak, de persze az idő majd eldönti, hogy igazuk volt-e, mindenesetre főleg Permane menesztése az, amit a sportágon belül is sokan furcsálltak.
„Alan Permane a Forma-1 egyik kősziklája – mondta a szakemberről Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke. – A sportág egyik legrégebb óta szolgáló rangidős mérnöke, és egyértelműen olyasvalaki, akinek hatalmas a tudása. Nem ismerem részletesen az [Alpine] átszervezést, de számos tiszteletre méltó, jó szakember dolgozik ott, és egyértelmű, hogy senkit sem szabad nem számításba venni az ilyen tapasztalt emberek közül.”
„Noha soha nem dolgoztam Alan Permane-nel, szerintem olykor tisztelni kell azt, ha valaki 34 évnyi kemény munkát tett le az asztalra, és Michael Schumacherrel és Fernando Alonsóval is világbajnoki címeket nyert. Emellett biztos pontnak számított akkor is, amikor a csapat csődeljárás alá került, majd kijött belőle, tulajdonosváltásokon esett át, és a többi. Végig ott volt ezen időszakokban, ez pedig tiszteletet és elismerést érdemel. Biztos vagyok benne, hogy sem ő, sem Otmar nem lesz sokáig munkanélküli, és nem most láttuk őket utoljára a bokszutcában. Efelől nincs kétségem” – állt ki Permane mellett Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is.
Nem mindenki gondolkodik azonban így az enstone-i gárdához még 1989-ben csatlakozó, a ranglétrát végigjáró, végül sportigazgatói pozícióig jutó szakemberről. A manapság televíziós szakértőként dolgozó, a Super Agurival 2006-ban 6 F1-es futamon induló Franck Montagny szerint Permane távozása ugyanis nagyon jót tesz az Alpine-nak.
A Renault-nál 2003 és 2005 között a brit mérnökkel tesztpilótaként együtt dolgozó Montagny saját tapasztalataira alapozza mindezt.
„A javuló csapatmorál főként annak köszönhető, hogy Permane-t, Szafnauert és a többieket kirúgták, és őszintén szólva, haszontalanok voltak – kezdett bele okfejtésébe a közösségi médiában megjelent videójában. – Már dolgoztam együtt Permane-nel, amikor 2003-ban a Renault-hoz kerültem, akik kivették a versenycsapatból, mert nem bírták tovább elviselni, és áthelyezték a tesztcsapatba. Amikor visszatért oda, mindenkit lefárasztott, miközben mostanra 34 évet töltött el az istállóban. Szerintem ez volt a helyes döntés, bravó Bruno Famin (az Alpine ideiglenes csapatfőnöke – a szerk.).”
Montagny felemlegette azt is, hogy az idei Monacói Nagydíj után – amelyen Esteban Ocon 3., Pierre Gasly 7. lett – állítása szerint Permane azt mondta a csapaton belül, hogy amennyiben az Alpine-nak jobb motorja és jobb versenyzői lennének, akkor kettős dobogót is elérhettek volna. „Azt is tudnotok kell, hogy Permane ki nem állhatja a francia versenyzőket – tette hozzá az expilóta. – És ha megnézzük az utóbbi öt év eredményeit Alpine-ként, Renault-ként, de legyen szó bármilyen névről, akár a Lotusról, mind ugyanaz. Mindig azt mondták, hogy »megpróbálunk betörni az élmezőnybe, megpróbálunk pontokat szerezni«. Időről időre, amikor lehetőség adódik rá, szükség van egy dobogóra vagy győzelemre. De az autó teljesítménye öt éve változatlan. Nem változik, nem fejlődik, nem működik.”