Lewis Hamilton időmérő edzése közel nem úgy alakult Monzában, mint ahogyan azt eltervezte. A brit klasszis ismét alulteljesített a csapattársához képes, és ez szerinte azért történhetett meg, mert a W14 továbbra is nagyon nehezen optimalizálható.
Hamilton mindössze a 8. helyet szerezte meg a vasárnapi Olasz Nagydíjra. Ezzel szemben George Russell a 4. rajtkockából indulhat majd, és így az egyik Red Bullt, Sergio Pérezt is le tudta győzni többek között.
Sainz megnyerte a monzai időmérőt Verstappen előtt, Leclerc a harmadik
A 103-szoros futamgyőztes küszködött, különösen az edzés elején, ahol nem igazán volt tapadása a Mercedes volánja mögött. Hamilton számára majdnem a Q2-ben véget ért az időmérő, miután csak az utolsó próbálkozásán tudott bekerülni a legjobb 10-be.
„Az utolsó szektorban mindent elbuktam, hiába javítottam az elsőben, és voltam egy kicsivel jobb a másodikban – értékelt Hamilton az időmérőt követően. – Egyszerűen szenvedtem az autóval. Nagyon nehéz megtalálni az optimális beállítást, és ez most sem volt egyszerű.”
Monzában idén másodjára használja az F1 az alternatív gumiszabályt. A szóban forgó szabály értelmében a csapatok a 13 helyett csak 11 szett gumit használhatnak, és az is elő van írva, hogy az időmérő adott szakaszában melyik abroncsot használhatják (Q1-kemény, Q2-közepes, Q3-lágy).
Hamilton – aki ebben a formátumban szerezte az idei egyetlen pole-ját – támogatja az F1 ezen törekvését.
„Igen, ez nagyon nehéz [az új formátum] – folytatta a brit klasszis. – Azok az időmérők nehezebbek a normálhoz képest. Személy szerint kedvelem ezt. Már Budapesten is jó volt ez, és véleményem szerint ez a formátum közelebb hozza egymáshoz a mezőnyt.”
Verstappen visszaszólt: Hamilton csak irigykedik, nem tudja feldolgozni a vereséget