back to top
KezdőlapFormula 1Így változik meg a szingapúri pálya (videó)

Így változik meg a szingapúri pálya (videó)

-

Már a tavalyi szezonban tudni lehetett, hogy a Szingapúri Nagydíjnak otthont adó Marina Bay Street Circuit változásokon fog átesni. Az utcai pálya hossza 4,94 kilométerre csökken, és a kanyarok száma is 4-gyel kevesebb lesz az eredetiekhez képest.

Szingapúr – ahol a Forma-1 történetének első éjszakai versenyét rendezték meg 2008-ban – számos ikonikus kanyart adott a száguldó cirkusznak. A hármas sikán egészen a 2012-es versenyig volt jelen a pályán, azonban 2013-ra a sok baleset miatt teljes mértékben eltűntették, és egy középgyors balkanyart csináltak belőle.

Stadion építése miatt elbúcsúzhatunk Szingapúr egyik emlékezetes kanyarjától

2017-re a híd előtti részt (11-es kanyar) alakították át lassabbá, és tették át a rázóköveket a falakhoz. Emellett még az Anderson-hídnál lévő szakaszt is szélesebbé tették, hogy megnöveljék az előzések számát. Egy évvel később pedig a 16-os és a 17-es kanyart variálták át úgy, hogy az utóbbinál a falhoz kerültek a rázókövek.

Az idei változások azonban minden eddigit felül fognak múlni. A Marina Bay Sreet Circuit területének környékén építenek egy stadiont, ami a várható tervek alapján 2026-ra fog elkészülni. Ezen időszakban a 16-ostól a 19-es kanyarig nem lehet majd használni a pályát.

A változások miatt a pálya hossza is rövidebb lesz, a versenytáv pedig 62-re fog megnőni az eredeti 61-ről. Szingapúr mindig is az egyik legkeményebb fizikai kihívást jelentette a pilóták számára az esős évszakban való extrém páratartalomnak és a lassú jellegének köszönhetően. A mostani új dolgok azonban az utóbbi tényezőt csökkenteni fogják valamelyest, és akár több előzést is láthatunk majd az új hosszú egyenesben.

Egy kör az új szingapúri aszfaltcsíkról: