A várakozásoknak megfelelően tűzijátékot hozott az élcsapatok között a Szingapúri Nagydíj időmérője, amelyet kis különbséggel Carlos Sainz nyert meg George Russell és Charles Leclerc előtt. Max Verstappen pedig nemcsak kiesett a Q2-ben, de még egy csokornyi vizsgálódás is vár rá.
Már az időmérő kezdetén visszaköszönt az, amire az edzéseredmények alapján számítani lehetett, vagyis hogy az élmezőny rendkívül kiegyenlített csatát vívhat a pole-ért. Voltak pillanatok, amikor öt különböző csapat autója is egyetlen tizeden belül állt a tabella elején. A Red Bull szokatlan módon küszködött, egy árnyalattal pedig talán még mindig a mindhárom edzésen az élen záró Ferrarik tűntek a leggyorsabbnak, ám végül így is egy meglepetésember, Juki Cunoda zárta az élen az első szakaszt.
A Q1 hajrájában futott körrel sokan tudtak jelentősen javítani a köridejükön, a váratlan eredmény pedig annak köszönhető, hogy nem mindenki tudta befejezni a körét. Ennek az oka Lance Stroll balesete volt, aki a célegyenes bejáratánál ijesztő sebességgel csapódott a közeli védőkorlátba. A kanadai önerőből szállt ki az autóból, elővigyázatosságból azonban a pályakórházba vitték.
Videó: Stroll hatalmas bukást vészelt át a szingapúri időmérőn
Piros zászló vetett véget a Q1-nek, ezen körülmény nagy vesztese pedig Oscar Piastri lett, aki nem tudta befejezni a körét, így a 17. helyen kiesett az ezen a hétvégén ismét ütőképes McLarennel. Búcsúzott még Valtteri Bottas, Logan Sargeant, Kuan-jü Csou és Stroll.
A takarítás és helyreállítás miatt félórás szünet következett, majd amikor megkezdődött a Q2, már kicsit jobban kezdtek körvonalazódni az erőviszonyok. Ez abban mutatkozott meg, hogy miközben a Ferrari tovább tudott gyorsulni – Carlos Sainz 1:31,4-gyel lett a leggyorsabb –, a Red Bullnak ez nem sikerült, így két versenyzője váratlanul a kiesőzóna határán találta magát a szakasz hajrájában. Sergio Pérez hibázott utolsó körében és a 13. helyen ragadt, míg Max Verstappen legjobb kísérlete is csak a pillanatnyi 10. pozícióra volt elég, ám a címvédőt hamarosan kiszorította a legjobb tíz közül az AlphaTaurival Liam Lawson!
Ez azt eredményezte, hogy a szezont eddig domináló Red Bull egyik autója sem jutott be a Q3-ba a Szingapúri Nagydíjon, ehhez hasonló pedig legutóbb a 2018-as Orosz Nagydíjon történt meg a csapattal.
Továbbjutott viszont a két Ferrari, a két Mercedes, ráadásul a két Haas is, kiegészülve Alonsóval, Norrisszal, Oconnal és Lawsonnal.
Verstappen ráadásul ekkorra már több felügyelői vizsgálódásnak is alanya lett. A holland a Q1-ben a bokszutca végén állt meg szokatlan módon, feltartva a mögötte érkezőket. A Q2-ben Cunoda pályán való feltartása miatt is panaszt emeltek ellene, de a Q1 végén vészesen lassan haladó boly tagjai között is ott volt, akiknek ténykedését szintén vizsgálják a későbbiekben.
Q1 was crazy. 🤯#SingaporeGP #F1 pic.twitter.com/914vprh4Jv
— Formula 1 (@F1) September 16, 2023
A Q3 első próbálkozásainak végén Sainz állt az élre Leclerc és Norris előtt, ám a Ferrari riválisai közül többen is csak második nekifutásra raktak fel új gumiszettet. Sainznak ekkor is sikerült az élen maradnia, ám Russell 72 ezredes lemaradással feljött mögé másodiknak. Leclerc a harmadik, Norris a negyedik, Hamilton az ötödik, Magnussen a hatodik.
Sainz Monzát követően zsinórban a második hétvégén szerzett pole-t.
Az időmérő végeredménye:
Q3 | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány |
1 | Carlos Sainz | Ferrari | 1:30.984 | |
2 | George Russell | Mercedes | 1:31.056 | 0.072 |
3 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:31.063 | 0.079 |
4 | Lando Norris | McLaren-Mercedes | 1:31.270 | 0.286 |
5 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:31.485 | 0.501 |
6 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:31.575 | 0.591 |
7 | Fernando Alonso | Aston Martin-Mercedes | 1:31.615 | 0.631 |
8 | Esteban Ocon | Alpine-Renault | 1:31.673 | 0.689 |
9 | Nico Hülkenberg | Haas-Ferrari | 1:31.808 | 0.824 |
10 | Liam Lawson | AlphaTauri-Honda RBPT | 1:32.268 | 1.284 |
Q2 | ||||
11 | Max Verstappen | Red Bull-Honda RBPT | 1:32.173 | 0.734 |
12 | Pierre Gasly | Alpine-Renault | 1:32.274 | 0.835 |
13 | Sergio Pérez | Red Bull-Honda RBPT | 1:32.310 | 0.871 |
14 | Alexander Albon | Williams-Mercedes | 1:33.719 | 2.280 |
15 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri-Honda RBPT | – | |
Q1 | ||||
16 | Valtteri Bottas | Alfa Romeo-Ferrari | 1:32.809 | 0.818 |
17 | Oscar Piastri | McLaren-Mercedes | 1:32.902 | 0.911 |
18 | Logan Sargeant | Williams-Mercedes | 1:33.252 | 1.261 |
19 | Zhou Guanyu | Alfa Romeo-Ferrari | 1:33.258 | 1.267 |
20 | Lance Stroll | Aston Martin-Mercedes | 1:33.397 | 1.406 |