A Japán Nagydíj időmérőjén a Mercedes autói csak a negyedik erőt képviselték. George Russell és Lewis Hamilton is kifejtette, milyen hiányosságai vannak az autónak, utóbbi szerint kötelező változtatni a koncepción a jövő évre.
Hamilton a 7., Russell pedig a 8. helyen szerezték meg az időmérőn, miután mindkét Red Bull, McLaren és Ferrari előttük végzett Szuzukában, hátrányuk pedig egy másodperc fölé rúgott a pole-t begyűjtő Max Verstappennel szemben.
Russell különös okkal magyarázta a Mercedes hétvégi gyengélkedését: egyszerűen túl sokféle kanyart tartalmaz a pálya a W14-es ízléséhez.
„Ez a valós kép arról, hogy milyen a formánk az ehhez hasonló pályákon, amelyek nagyon elérő kanyarokból állnak. Amikor egyszerre nagyon gyors és nagyon lassú kanyarokkal is szembesülünk, nem tudjuk az összes aspektust lefedni. Az olyan helyszíneken viszont, amelyek azonos típusú kanyarokból állnak, mint legutóbb Szingapúr, jobb el tudjuk találni az autó ideális tartományát, a legjobban beállítva a leszorítóerőt” – magyarázta Russell a Sky Sportsnak.
„Az autó ma látott teljesítménye holnapra is meg fog maradni, legfeljebb csökkennek majd a különbségek a mezőnyben, de nem jelentősen. Két szett kemény keverékünk maradt a csapatok többségével ellentétben, ami talán jelenthet egy kis előnyt, de ha így csúszkálunk a gyors kanyarokban, akkor azzal a gumikat is jobban elhasználjuk, így nem nagyon látom, hogyan kerülhetnénk jobb helyzetbe a gumikkal, mint a McLaren és a Ferrari.”
Verstappen nyerte a szuzukai időmérőt, újonc állhat fel mellé az első sorba
Hamilton, a verseny korábbi négyszeres győztese higgadtan vette tudomásuk 7. rajthelyét, ám miután a pálya kihangsúlyozta az autó gyengeségeit, szemléletváltást sürget a jövő évre a Mercedestől.
„Tegnap rossz napunk volt. Minden hétvégén a három nap közül legalább az egyik rosszul alakul számunkra. Éjszaka elvégeztünk néhány változtatást és ma már sokkal kényelmesebben éreztem magam az autóban. Az időmérőn mindent beleadtam, de hét tizedet veszítünk az első szektorban. Az autónknak hatalmas tapadása van az első kerekeken, hátul viszont nincs annyi, amennyi kellene” – mondta a hétszeres világbajnok.
„Biztos vagyok benne, hogy ez az autó karakteréből adódik, és gondoskodnunk kell arról, hogy megváltoztassuk ezt a koncepciót a jövő évre. Nagy hátrányt kell ledolgoznunk, de láthatjuk, hogy az Aston is meg tudta ezt csinálni az ide évre, valamint a szezon közben a McLaren is rálépett erre a Red Bull-útra, és az ilyen pályákon már előttünk állnak.”