A Japán Nagydíj utolsó köreiben a két Mercedes Carlos Sainz ellen volt kénytelen védekezni úgy, hogy egyik autójuk, George Russell jelentősen lassabb volt a spanyolnál. A ferraris szerint a Mercedes hiába próbálta másolni az ő korábbi taktikáját, sehogyan sem volt jó esélyük mindkét autóval előtte maradni.
Az egy héttel ezelőtti Szingapúri Nagydíjon Sainz részben annak a taktikai húzásnak köszönhette a győzelmét, hogy szándékosan egy másodpercen belülre engedte maga mögött Lando Norrist, aki így a DRS használatával védekezhetett a frissebb gumikkal támadó Mercedesek ellen, ezzel egyúttal a spanyol vezetését is védve.
A Japán Nagydíj végjátékában fordultak a szerepek, a Mercedes kettőse próbálkozott hasonló húzással Sainz ellen, így próbálta a brackley-i csapat megóvni az egykiállásos taktika miatt már csak lassabb tempóra képes George Russellt. Kezdetben Russell haladt elöl a két Mercedes közül, ám a csapat hamarosan helycserére kérte pilótáit. A húzás viszont végül nem jött be, Russell így is védtelennek bizonyult Sainz támadásaival szemben, így a spanyol elcsípte a 6. helyet – a Mercedes és a Ferrari konstruktőri második helyért folyó csatájában pedig akár még ennek a négypontnyi különbségnek is szerepe lehet. A Ferrari lemaradása jelenleg húsz egység.
Russell csak „kieresztette a frusztrációt” a Hamiltonnal való csatában
„Elég viccesnek tartottam. Nevetnem kellett az autóban, amikor láttam, hogy Lewis lelassít a 130R-ben, hogy DRS-t adjon George-nak – mondta a Mercedes őt utánzó taktikájáról Sainz az Autosportnak. – Tudtam, hogy a sikán előtt kell támadást indítanom George ellen, mert ha nem tudom őt lekényszeríteni az ideális ívről, akkor lehetetlen lesz megelőzni. Ezért nagyon későn fékeztem a sikán előtt, védekeznie kellett, majd a DRS, a szélárnyék és minden segítségével megelőztem. Élvezetes volt, de majdnem a saját trükkömmel vettek el tőlem egy pozíciót.”
A két Mercedes-pilóta helycseréjekor Russell is megkérdőjelezte a döntés helyességét, és Sainz szerint is jobban működhetett volna a csapat húzása, ha a gyorsabb, védekezésre jobban képes autót hagyják hátul.
„Szerintem jobb esélyük lett volna, ha Lewis marad hátul. Ebben az esetben viszont Lewis ellen is támadást tudtam volna indítani, mert George nagyon lassú volt az Essesben, valamint a 8-as és a 9-es kanyarban. Ugyanakkor nekik is rizikósabb lett volna Lewist hátul hagyni, mert ha őt megelőzöm, akkor George-ot is biztosan elkapom” – elmélkedett a spanyol.