A Mercedes mérnöke elmondta, hogy a Ferrari javult, és már arra az előnyre sem építhet velük szemben, ami korábban megvolt.
A Japán Nagydíj után Lewis Hamilton kijelentette, hogy a Ferrari a Mercedes elé lépett, a két csapat közötti különbség már csak 20 pont a konstruktőri tabellán. Andrew Shovlin elismerte, hogy noha az év elején legalább az autó gumikezelése mellettük szólt, ez már a múlté. A Ferrari ugyanis nagy hangsúlyt fektetett erre, többek között az autó stabilizálásával, mert előzőleg a sok csúszkálással is sokat kivettek a gumikból.
„A probléma részben a hőmérséklethez kötődik. A kopás egy része abból adódik, hogy a gumik egyre melegebbé váltak az első nyolc körben. Már az időmérőn is megvolt a teljesítménybeli hátrányunk a gyors kanyarokban, ettől szenvedtünk a futamon is” – mondta a Mercedes mérnöke.
„Ezen a pályán minden azon múlik, mennyi leszorítóerőt termel a kocsi a gyors kanyarokban, és úgy nézett ki, ebben kicsit hátrányban voltunk [a Ferrari ellenében]. Egy új padlólemezt hoztak ide, szóval alighanem előre léptek.”
Áll a bál a Mercedesnél? – Wolff úgy tette helyre a csapatot, hogy ott sem volt a helyszínen
„A legutóbbi pályákon már nem annyira érvényesült az előnyünk a gumikezeléssel, mint a szezon korábbi versenyein.”
George Russell Szuzukában arról beszélt, hogy a Mercedesnek nem kedvez, amikor egy pályán sokféle típusú kanyar található, ilyenkor nem tudják olyan jól beállítani az autót, mint mikor szűkebb tartományra kell figyelni.
A Mercedes előnye négy verseny óta zsugorodik a Ferrarival szemben a csapatok bajnokságában, és a nyár eleji Spanyol Nagydíj óta csak két alkalommal tudott több pontot szerezni náluk.