A versenyzők érdekvédelmi szervezetének elnöke, a korábban szintén F1-es pilóta Alexander Wurz megfogalmazott néhány javaslatot arra, hogyan lehetne enyhíteni a túl forró futamokon a fizikai igénybevételt. A Katari Nagydíj.
Az F1-es autók vezetése sosem sétagalopp, vannak kifejezetten megterhelő futamok, de olyan jeleneteket ritkán látunk, mint a hétvégén: szinte a pokolban érezték magukat a versenyzők, többen alig tudtak kiszállni az autóból a leintés után.
Az FIA már bejelentette, hogy a Katari Nagydíj embert próbáló körülményei miatt vizsgálatot indít, hogy a jövőben ne kerüljenek a végkimerülés határára a pilóták, és a GPDA elnökeként Wurz is változtatásokat szorgalmaz, konkrét javaslatot is tett.
„Nekem is voltak gondok a hőséggel versenyautóban, és a kollégáim és én is szoktam úgy vélekedni, hogy régebben nehezebb volt a helyzet. Igen, talán nehezebb volt, de nem hiszem, hogy bármikor olyan nehéz lett volna, mint a mostani dohai futamon” – nyilatkozta a BBC Sportnak.
„Könnyű azt mondani, hogy tessék, itt egy edzőtermi bérlet, használják. Sok tényezőnek volt szerepe, amit mindenkinek meg kell értenie.”
„Más kategóriákból vehetünk leckéket, amelyekben a hőség nehezíti a versenyzők feladatát. A hűtött ülések például kiválóan működnek, nem nehéz elkészíteni és beszerelni őket. Ezen mindegyik csapat elgondolkodhatna.”
Romain Grosjean 2020-as bahreini balesete óta új tűzvédelmi overált vezettek be szabványként az F1-ben a biztonság javítása érdekében, de erről a ruházatról Wurz azt mondta, „megfőzi” a viselőit, tehát ennek is szerepe volt a Katari Nagydíj esetében.
„A közelmúltban teszteltem egy autót az új tűzálló overálban, és meglepett, mennyire felforrósodott. Természetesen jó okból használjuk, nem azt akarom felvetni, hogy alacsonyabb biztonsági szintre lépjünk vissza, de ki kell jelenteni, hogy ez is hozzájárul a nehezítő tényezőkhöz” – közölte.
Az F1 történetének legmelegebb versenyeiről készített összeállításunkat itt olvashatja.