Toto Wolff örömmel tér vissza az Egyesült Államok Nagydíjára, sőt elárulta, hogy egy jelentős fejlesztéssel érkeznek a helyszínre.
Az elmúlt két versenyen nem volt jelen az osztrák csapatfőnök a térdműtétje miatt, ám figyelemmel kísérte a csillagosok működését. A helyszínről Jerome D’Ambrosio diktálta az irányt, míg Wolff csak a szükséges pillanatokban avatkozott közbe. Mindkét versenyen meg kellet ezt lépnie, ugyanis versenyzői nemigen találták meg a közös hangot.
Japánban csapatutasítást alkalmazott a Mercedes, ami az eltérő taktikán lévő George Russellnek nem tetszett annyira. A csapat attól tartott, hogy a két pilóta kakaskodása balul is elsülhet, mivel a verseny korai szakaszában egymást vezették le a pályáról. Wolff elrendelte, hogy a fiatal brit versenyző kedvezzen a hétszeres világbajnoknak, és lehetőleg mind a ketten hozzák be pontszerző helyen az autót.
A Sky Sports riportere szerint a Mercedesnek kellett volna a dobogóra állnia
Katarban bebizonyosodott, hogy a Mercedes féleleme nem volt alaptalan. A vasárnapi verseny első körében Lewis Hamilton ment neki csapattársának tönkre téve ezzel saját versenyét. A 38 éves versenyző búcsúzott, míg fiatal honfitársa végül a negyedik helyig kapaszkodott vissza.
A visszatérő Wolff azt reméli, hogy Austinban nyugodtabb és eredményesebb hétvégét tapasztalhatnak majd.
„A katari forduló megmutatta, hogy mit tehettünk volna. Csapatként sosem kellemes, ha a két versenyződ egymásnak megy. Sok pontot hagytunk az asztalon, ami különösen frusztráló volt az autó erős tempója miatt. Bizakodásra ad okot az, hogy reagált a csapat és a két versenyző. Lewis és George is tudja, hogy az alakulat az első, és ezt nem akarják veszélyeztetni. Biztos vagyok abban, hogy fejlődni és tanulni fogunk ebből. Most már Austinra koncentrálunk, szeretnénk minél többet kihozni az előttünk álló hétvégéből. Sűrű időszak következik, mivel mindjárt itt a szezon vége” – foglalta össze az elmúlt hetek eseményeit Wolff.
A német gárda ugyanakkor egy nagyon fontos fejlesztést is visz az Egyesült Államokba. A harc a Ferrarival még nem ért véget a konstruktőri második helyért, így a Mercedes foggal-körömmel küzd a pozícióért.
„Egy módosított padlólemezt viszünk Austinba, ez az utolsó jelentős fejlesztésünk idén. Remélhetőleg hoz egy kis reménységet, de ami még fontosabb, az elem egy újabb mérföldkő lesz a W15-ös fejlesztési irányának kijelölésében. Továbbá a konstruktőri bajnokság második helyéért zajló csata kiélezettébe vált. Nem fogjuk elveszíteni a fejünket, tovább harcolunk és arra törekszünk, hogy minél több pontot szerezzünk. Növelni szeretnénk az előnyünket a hétvégén a Ferrarival szemben.”