A Red Bull pilótája, Max Verstappen volt a leggyorsabb az USA Nagydíj időmérő edzése előtt. Az időmérő edzés azonban nagyon szoros lehet, mert a Ferrari, a Mercedes, és akár a lágy gumikat mellőző McLaren is közel lehet a holland pilótához.
Mivel Austinban is a sprintfutamos formátum van érvényben, ezért a csapatoknak egyetlen szabadedzése van arra, hogy megfelelően beállítsák az autóikat az időmérő edzésre. A COTA-n ez nem egy könnyű feladat, mert a sok különböző sebességű kanyarok mellett a pályahatárokkal, és az egyenetlen aszfalttal is meg kell küzdeniük.
Lewis Hamilton alatt már az edzés elején nagyon jól mozgott a Mercedes. A hétszeres világbajnok – ki még soha nem végett a 4. helynél rosszabb pozícióban Austinban – magához ragadta a vezető helyet, és képes volt Max Verstappennel azonos köröket autózni ugyanazon a Pirelliken.
Mögöttük a Ferrariknak és a McLareneknek már nagyobb volt a lemaradása, Oscar Piastrinak fél órával az edzés vége előtt pedig volt egy nagyon meleg pillanata az első szektor végén. Az ausztrál újonc autója nagy sebességnél ment rá a fűre az egyik belső rázókő miatt, de végül nem törte össze az autóját, meg tudta menteni a helyzetet.
Lance Stroll balszerencse sorozata tovább folytatódott, ugyanis a kanadai pilóta mindössze 5 kört tudott megtenni a 60 perc alatt. Az Aston Martinjának bal első fékjével problémák adódtak, ami miatt nagyon nehéz dolga lesz az időmérő, mivel szinte alig töltött el időt a pályán, és egy értelmes gyorsköre sem volt.
20 perccel a vége előtt Lando Norris átvette a vezetést, de Hamiltonnal és Verstappennel ellentétében ő a közepeseken érte el a legjobb körét. A brit pilóta mindössze 2 tizedet adott a szóban forgó duónak az eggyel lágyabb keveréken, ami nem sok jót vetít előre a wokingiak számára.
Az utolsó 10 percben a lágy keverékek is előkerültek, és nagy meglepetésre Alex Albon az élre ugrott egy 1:36.535-ös körrel. Nem sokkal később azonban Verstappen több, mint 6 tizedmásodperccel vert meg őt, és vette el az első helyet a brit-thai versenyzőtől.
Sergio Pérez hiába próbálkozott, 3 tizedmásodpercet így is kapott a kollégájától, és Charles Leclerc is meg tudta előzni őt. Hamilton hiába volt jó körön, az utolsó szektorban forgalomba került, és végül a 3. helyre lett elég az ideje. Az első tíz sorrendje: Verstappen, Leclerc, Hamilton, Pérez, Kevin Magnussen, George Russell, Albon, Carlos Sainz, Nico Hülkenberg és Pierre Gasly.
Az Amerikai Nagydíj szabadedzésének végeredménye:
Pozíció |
Versenyző |
Csapat |
|
Kör |
Köridő |
Különbség |
|
1 |
|
Red Bull |
|
23 |
1’35.912 |
|
|
2 |
|
Ferrari |
|
25 |
+0.156 |
0.156 |
|
1’36.068 |
3 |
|
Mercedes |
|
23 |
+0.281 |
0.125 |
|
1’36.193 |
4 |
|
Red Bull |
|
23 |
+0.300 |
0.019 |
|
1’36.212 |
5 |
|
Haas |
|
21 |
+0.560 |
0.260 |
|
1’36.472 |
6 |
|
Mercedes |
|
25 |
+0.562 |
0.002 |
|
1’36.474 |
7 |
|
Williams |
|
21 |
+0.580 |
0.018 |
|
1’36.492 |
8 |
|
Ferrari |
|
24 |
+0.621 |
0.041 |
|
1’36.533 |
9 |
|
Haas |
|
21 |
+0.790 |
0.169 |
|
1’36.702 |
10 |
|
Alpine |
|
22 |
+0.793 |
0.003 |
|
1’36.705 |
11 |
|
Williams |
|
26 |
+1.075 |
0.282 |
|
1’36.987 |
12 |
|
Alpine |
|
22 |
+1.154 |
0.079 |
|
1’37.066 |
13 |
|
AlphaTauri |
|
25 |
+1.192 |
0.038 |
|
1’37.104 |
14 |
|
AlphaTauri |
|
24 |
+1.240 |
0.048 |
|
1’37.152 |
15 |
|
McLaren |
|
21 |
+1.344 |
0.104 |
|
1’37.256 |
16 |
|
Alfa Romeo |
|
25 |
+1.506 |
0.162 |
|
1’37.418 |
17 |
|
Alfa Romeo |
|
24 |
+1.605 |
0.099 |
|
1’37.517 |
18 |
|
Aston Martin |
|
19 |
+1.928 |
0.323 |
|
1’37.840 |
19 |
|
Alpine |
|
22 |
+2.508 |
0.580 |
|
1’38.420 |
20 |
|
Aston Martin |
|
5 |
+4.028 |
1.520 |
|
1’39.940 |
|
|
|
|
|
|
|
|