Az Aston Martin F1-es csapatának teljesítménye látványosan visszaesett a szezon eleje óta, a csapat magyarázata szerint ezt részben a szimulációkban rejlő, a fejlesztési irányt is érintő probléma okozta.
Fernando Alonso az első nyolc versenyből hatot a dobogón fejezett be, az azóta eltelt tízen viszont csak egyetlen alkalommal érte el ezt. A választóvonal környékén az Aston Martin még a Mercedesszel csatázott a konstruktőri 2. helyért, jelenleg azonban már csak az 5. helyet foglalja el a tabellán, a Ferrari és a McLaren is elhúzott mellettük.
A csapat helyettes technikai igazgatója elárulta, hogy egy háttérben megbúvó hibát csak nemrég fedeztek fel, és ez magyarázat lehet a visszaesésük okára.
„A szimulációs eszközökkel egy bizonyos irányba indultunk el az aerodinamikával, de kiderült róla, hogy rossz út volt. Úgy vélem, az új fejlesztési csomaggal orvosoltuk a problémát” – idézte Eric Blandint a Motorsport-Total. Bár nem részletezte a probléma hátterét, nem ritka a Forma-1-ben, hogy a gyárban rosszul kalibrálják be a szimulációs berendezéseket, és az azokból származó téves, a valóságot nem jól tükröző adatok zsákutcába terelik a mérnököket.
Szintén a rossz szimuláció okozta, hogy a fékek előzetes beállítását elrontotta az Aston Martin a legutóbbi futamon, az USA Nagydíjon, emiatt rajtolt mindkét versenyzője a bokszutcából.
Tom McCullough, az istállónál az autó teljesítményéért felelős mérnök egy másik tényezőre is rávilágított, amiben javulniuk kell.
„Az autónk nem különösebben erős egyszerre a gyors és lassú kanyarokban. Ezen nem tudtunk javítani a szezon eleje óta – mondta. – Megpróbálunk olyan megoldást kitalálni, ami által alacsony és magas tempónál is erősek leszünk. Az autó vezethetőségén sem javítottunk egészen a legutóbbi frissítésig, de azzal egyszerűbbé válik majd a vezetése.”